شناسهٔ خبر: 37898899 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اصلاحیه مجدد پنتاگون روی آمار تلفات انتقام موشکی ایران

تسنیم نوشت: وزارت دفاع آمریکا بار دیگر روی آمار تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد اصلاحیه زد و تعداد تلفات را به ۵۰ نفر افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

 به نقل از سی‌ان‌ان، وزارت دفاع آمریکا در اعترافی جدید اعلام کرد که در پی حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد 50 نفر از پرسنل آمریکا به «آسیب ملایم مغزی» و «ضربه مغزی» دچار شده‌اند.

این در حالی است که «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری تأیید کرد که تاکنون 34 نفر از نظامیان آمریکایی که طی حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق دچار صدمات مغزی شده‌اند، تحت درمان قرار گرفته و بعضاً به خارج از عراق منتقل شده‌اند.

پنتاگون در آمار اولیه خود پس از چند روز پنهان‌کاری اعلام کرده بود که تنها 11 نفر از نیروهای آمریکایی بر اثر این حمله موشکی دچار ضربه مغزی خفیف شده‌اند و حتی دونالد ترامپ این آسیب‌دیدگی‌ها را تا حد «سردرد» تقلیل داده بود.

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

2323

نظر شما