شناسهٔ خبر: 37898898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان بیان کرد:

بازسازی همچنان اولویت اصلی خوزستان است/پرداخت ۱۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض به پنج هزار زلزله زده مسجدسلیمان/ارزیابی مثبت روند بازسازی در استان

معاون استاندار و جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: اولویت اصلی استان با توجه به عنایت مقام معظم رهبری، تدبیر دولت و مقام عالی استان مساله نوسازی و بازسازی استان است و در این حوزه سه موضوع مناطق سیل زده استان، مناطق زلزله زده مسجدسلیمان و خسارت های ناشی از آبگرفتگی اخیر در چهار شهرستان مد نظر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده شامگاه سه شنبه در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده خوزستان با بیان اینکه اولویت اصلی استان با توجه به عنایت مقام معظم رهبری، تدبیر دولت و مقام عالی استان مساله نوسازی و بازسازی استان است و در این حوزه سه موضوع مناطق سیل زده استان، مناطق زلزله زده مسجدسلیمان و خسارت های ناشی از آبگرفتگی اخیر در چهار شهرستان مد نظر است، اظهار کرد: بر اساس اقرار نامه در بخش کشاورزی ۲۶ هزار و ۸۸ فقره پرونده ارزیابی شده است که از این تعداد ۲۳ هزار و ۶۵۰ پرونده تایید و ۲۳ هزار و ۳۱۳ پرونده با مبلغ ۶ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

او با بیان این که در بخش مسکونی مناطق سیل زده ۲۵ هزار و ۳۵۸ واحد ارزیابی شد، گفت: از این تعداد ۱۹ هزار و ۲۷ واحد تعمیری بود که تعمیر ۱۸ هزار و ۷۰ واحد به اتمام رسید و به ۱۱ هزار و ۲۱۶ واحد کمک هزینه معیشتی پرداخت شده است.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان افزود: تا کنون نیز ۶۸۰ واحد مسکونی به بهره برداری رسیده و در حال حاضر پنج هزار و ۱۸۰ واحد در مرحله پی کنی و چهار هزار و ۷۳۸ واحد نیز در مرحله پی سازی هستند.

مدیرکل مدیرت بحران استان خوزستان با اشاره به این که ۳۱ هزار و ۱۶۵ نفر برای تسهیلات ارایه شده به مناطق سیل زده معرفی شدند، بیان کرد: از این تعداد ۲۸ هزار و ۵۷۴ فقره به عقد قرارداد رسید و ۲۸ هزار و با مبلغ یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال نیز به ۶۸۱ نفر بلاعوض پرداخت شده است.

حاجی زاده با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص خسارات زلزله مسجدسلیمان، اضافه کرد: پس از زمین لرزه در مسجدسلیمان ۱۰ هزار واحد ارزیابی شد که از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری معرفی و تا کنون تعمیر پنج هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تکمیل شده است و در یک هزار و ۵۰۰ واحد احداثی مسجدسلیمان کار احداث ۷۰۰ واحد آغاز شده است.

او با بیان این که هشت هزار نفر برای دریافت تسهیلات در مسجدسلیمان معرفی شدند، تصریح کرد: از میان این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به عقد قرارداد رسید و تا کنون به پنج هزار نفر با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال بلاعوض پرداخت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به آبگرفتگی آذر ماه اخیر، بیان کرد: چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفت که از میان آنها ۶۵ واحد احداثی، یک هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری و هفت واحد تجاری خسارت دیده هستند.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در پایان افزود: در کل روند بازسازی و نوسازی در استان مثبت است و از مدیران متولی درخواست می کنیم با جدیت کار بازسازی را ادامه دهند.

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما