شناسهٔ خبر: 37898884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد:

کشتارگاه‌های دام سنتی تعیین تکلیف می شوند/لزوم رعایت ملاحظات اجتماعی در طرح ها

سی و پنجمین جلسه کمیته استانی ساماندهی کشتارگاه‌های دام سه‌شنبه هشتم بهمن‌ماه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فاضل عبیات در سی و پنجمین جلسه کمیته استانی ساماندهی کشتارگاه‌های دام که سه‌شنبه هشتم بهمن‌ماه تشکیل شد، اظهار کرد: مسایل بهداشتی و سلامت مردم از یک طرف و جنبه‌های اجتماعی و اشتغال از طرف دیگر برای ما اهمیت دارد و مسوولیت سنگینی بر عهده ما می گذارد، به این خاطر مصوبات جلسه باید مورد توجه قرار گیرد.

او با تاکید بر لزوم حمایت از تولید و سرمایه گذاری در خوزستان، گفت: باید از سرمایه‌گذاران استقبال کرد و موانع موجود در زمینه اخذ مجوزها را به حداقل رساند، این موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را تضعیف می‌کند و برخلاف روند توسعه استان است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه در طرح‌ها باید ملاحظات اجتماعی را در نظر گرفت، افزود: در زمینه تبدیل کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی باید مناسب ترین نقطه را انتخاب نمود، یک طرح جامع باید تهیه شود تا بدانیم کدام نقاط استان از نظر سرعت حمل و نقل، پوشش گیاهی، جمعیت، تعداد دام‌ها و موضوعات دیگر در اولویت احداث کشتارگاه‌های صنعتی هستند.

عبیات در پایان بیان کرد: در این راستا باید بر پایه یک پایگاه داده ای GIS، طرح جامعی را برای جانمایی مناسب کشتارگاه ها تهیه کرد، اگر بر اساس توسعه متوازن و مسایل علمی تصمیم نگیریم با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم. در این زمینه مطالعات قبلی باید بررسی و به روز رسانی شود و سپس در کارگروه زیربنایی به عنوان نقشه راه استان ارایه شود.

لازم به ذکر است که در این جلسه مقرر شد طی ۱۰ روز تکلیف کشتارگاه‌های سنتی تعدادی از شهرستان‌های استان مشخص شود.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما