شناسهٔ خبر: 37898713 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تنها 60 درصد بودجه سال 98 دانشگاه خوارزمی پرداخت شده است

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه از بودجه سال 98 این دانشگاه تنها 60 درصد پرداخت شده است، گفت: این وضعیت در تخصیص قطره چکانی اعتبارات ، فعالیت دانشگاه را با مشکل جدی رو برو کرده است.

صاحب‌خبر -

عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: باید در تخصیص بودجه برای دانشگاه‌ها که مسؤولیت مهم و سنگینی در مقوله‌های علمی و پژوهشی کشور دارند نگاه متفاوت و ویژه‌ای در اعتبارات در نظر گرفته شود به طوری که در بودجه سال ۹۸ از درصد اختصاص داده شده تا مبلغ واریزی فاصله زیادی وجود دارد که دانشگاه را با مشکل جدی روبرو می‌کند.

*  ۸۰ در صد بودجه صرف مسائل دانشجویی می‌شود

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور کم بودن اعتبارات دانشگاه‌ها سفرهای مطالعاتی اساتید دانشگاهی و تجهیز خوابگاه‌ها و همچنین تغذیه دانشجویی را با مشکل زیادی رو به رو می‌کند در واقع باید به این نکته اشاره کرد که به طور متوسط ۸۰ در صد بودجه صرف مسائل دانشجویی می‌شود. 

* بخش زیادی از بودجه خرج دستمزد می‌شود

رئیس دانشگاه خوارزمی درباره بودجه سال ۹۸ ادامه داد: بخش زیادی از  بودجه سال آینده دانشگاه خرج دستمزد می‌شود از سوی دیگر در سال جدید افزایش حقوق و دستمزد  ۲۰ درصد اعلام شده است که بی تردید ما را در هزینه‌های سایر مانند پژوهش دچار مشکل می‌کند.

* صنایع و سازمان‌ها به خدمات دانشگاه‌ها نیازمندند

وی تصریح کرد: بسیاری از صنایع و سازمان‌ها به خدمات دانشگاه‌ها نیازمند هستند که می‌توان از منابع آنها به دانشگاه‌ها کمک شود که در این زمینه باید به این نکته اشاره کرد که هنوز بین توانمندی دانشگاه‌ها و نیازها اقدامی صورت نگرفته است. 

انتهای پیام/

نظر شما