شناسهٔ خبر: 37898677 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعتراف جدید آمریکا

تلفات حملات موشکی عین الاسد به ۵۰ نفر رسید

پنتاگون اذعان کرد ۵۰ نظامی آمریکا به دنبال انتقام موشکی ایران و حمله به پایگاه عین الاسد در عراق از ناحیه سر و مغز آسیب دیده اند

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سيما،‌ پایگاه اینترنتی تلویزیون سی‌ان‌ان به نقل از بیانیه روز سه‌شنبه پنتاگون اعلام کرد: در پی حمله موشکی ایران به نیرو‌های آمریکایی در عراق در اوایل این ماه (میلادی)، ۵۰ نفر از پرسنل نظامی این کشور تشخیص آسیب تروماتیک مغزی و صدمه مغزی ملایم گرفته‌اند.

همچنین؛ باربارا استار خبرنگار سی ان ان مستقر در پنتاگون گزارش داد: آنچه که اتفاق افتاده این است که این نظامیان در حمله موشکی ایران در ماه ژانویه به پایگاه نظامی عین الاسد در عراق آسیب دیده اند. اکنون اعلام شده است در این حمله ۵۰ نفر آسیب دیده اند.

وی افزود: گفته می‌شود ۲۰۰ نظامی در زمان انجام آن حمله در این منطقه حضور داشته اند؛ بنابراین می‌توان گفت احتمال دارد تعداد مصدومان ناشی از این حمله بیشتر باشد. اما مسئله واضح این است که تعداد زیادی از نظامیان مصدوم شده اند. در حمله موشکی بالستیک ایران و موج ناشی از انفجار آن‌ها ۵۰ نظامی آمریکایی آسیب مغزی دیده اند. این واضح است که ایران توانسته است سبب آسیب دیدن ۵۰ نظامی آمریکایی شود.

مجروحان عین الاسد در آلمان 

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از برلین؛ رسانه‌های آلمانی از جمله خبرگزاری «د پ آ» سرانجام بعد از ۲۱ روز از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق، فاش کردند که مجروحان این حادثه به بیمارستان لند اشتول واقع در جنوب غرب آلمان منتقل شده اند.
تعداد بازدید : 5
<div id="video-display-embed-code_4454209"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632803/4454209?width=350&height=250"></script></div>
اظهارات:
راینر روپ  افسر سابق ناتو
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
هانس پتر بارتلز  مامور ویژه نظارت بر ارتش در مجلس آلمان
 
خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی به قلم ادریس علی نوشت: پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد در پی حمله موشکی ایران به پایگاهی در عراق در اوایل ماه جاری میلادی، در حال حاضر ۵۰ نفر از اعضای نظامی وظیفه در ارتش آمریکا به ضربه مغزی دچار شده اند. این تعداد ۱۶ نفر بیشتر از آماری است که پنتاگون پیشتر اعلام کرده بود.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات ارشد این کشور ابتدا گفتند حمله ایران که روز هشتم ژانویه روی داد هیچ یک از نظامیان وظیفه ارتش این کشور را نکشته یا مجروح نکرده است. توماس کمپبل سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای درباره جراحات ناشی از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در غرب عراق گفت: ضربه مغزی در ۵۰ نفر تشخیص داده شده است.
کمپبل افزود: ۳۱ نفر از این افراد در عراق درمان شده و به ماموریت خود بازگشتند و این افراد شامل ۱۵ نفر از کسانی است که اخیرا ضربه مغزی در آن‌ها تشخیص داده شده است. ۱۸ نفر از این افراد برای ارزیابی و درمان بیشتر به آلمان فرستاده شدند و یک نفر نیز به کویت اعزام شد و اکنون به سر کار خود برگشته است. این یک عکس فوری است و اعداد ممکن است تغییر کند.
علائم جراحات ناشی از ضربه مغزی شامل سردرد، گیجی، حساسیت به نور و حالت تهوع می‌باشد. پنتاگون در آمار قبلی خود در روز جمعه گفته بود شمار افراد مجروح ۳۴ نفر است. ترامپ هفته گذشته به نظر این جراحات را کم اهمیت دانست و گفت: «شنیده ام آن‌ها دارای سردرد و چیز‌های دیگری هستند.» این اظهارات موجب انتقاد یک گروه از کهنه سربازان جنگی در آمریکا شد. ویلیام اشمیتز فرمانده ملی گروه کهنه سربازان جنگ‌های خارجی روز جمعه گفت: این گروه «منتظر عذرخواهی رئیس جمهور از نظامیان وظیفه ما به خاطر اظهارات کمراه کننده اش است.»
بنا بر داده‌های پنتاگون، حدود ۴۰۸ هزار نظامی وظیفه از سال ۲۰۰۰ به ضربه مغزی مبتلا شده اند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ۱۸ دی ماه در انتقام از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.
 
 
 

نظر شما