شناسهٔ خبر: 37897691 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توزیع شیر در مدارس براساس توافق وزارت بهداشت با آموزش و پرورش

عزتیان گفت: توزیع شیر در بین دانش آموزان براساس توافق وزارت بهداشت با آموزش و پرورش انجام می شود.

صاحب‌خبر -

رضا عزتیان رئیس اداره تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش قیمت محصولات لبنی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر میزان مصرف محصولات لبنی مردم کشورمان بسیار پایین‌تر از حد استاندارد و پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی است و متأسفانه دهک‌های پایین جامعه شیر و مواد لبنی را از سبد غذایی خود خارج کرده‌اند.

رئیس اداره تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت توزیع شیر در مناطق کمتر برخوردار و محروم است و این کار با هدف افزایش سرانه مصرف شیر در کشور انجام می‌شود.

او تأکید کرد: بر اساس توافق  بین وزارت بهداشت با آموزش و پرورش توزیع شیر در بین دانش آموزان به خصوص در بین دختران انجام می‌گیرد.

عزتیان با اشاره به اینکه مصرف شیر باعث تأمین کلسیم مورد نیاز بدن می‌شود، افزود: افراد باید به طور معمول روزانه ۲ واحد شیر یا مواد لبنی مصرف کنند که سهم ایرانیان از مصرف محصولات لبنی بسیار پایین‌تر از این مقدار است و این موضوع سلامتی آن‌ها را تهدید می‌کند. احتمال می‌رود که آن‌ها در دراز مدت دچار بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان شوند.

او افزود: به دلیل اینکه یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت منطقی کردن میزان مصرف انواع محصولات لبنی و به خصوص شیر است دفتر بهبود تغذیه وزارتخانه مکاتبات مختلفی با سازمان‌های ذی ربط در زمینه افزایش قیمت لبنیات و کاهش آمار مصرف محصولات لبنی کرده که در این زمینه راهکار‌های پیشنهادی خود را به این نهاد‌ها ارائه داده است.

توزیع ویتامین دی و قرص آهن در بین دانش آموزان دختر

رئیس اداره تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت یک برنامه عملیاتی را بر اساس دستورات ابلاغی تعریف و اقدامات مهمی را در زمینه افزایش میزان مصرف محصولات لبنی در بین مردم انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: واکنش وزیر بهداشت به آزاد شدن تاسیس داروخانه در هر نقطه شهر

او با اشاره به توزیع ویتامین دی و قرص‌های آهن یادآوری کرد: وزارت بهداشت به صورت رایگان قرص‌های آهن و ویتامین D را در بین دانش آموزان به خصوص دختران در سراسر کشور توزیع می‌کند و این کار با هدف رفع کمبود آهن دانش آموزان در سنین رشد انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/

نظر شما