شناسهٔ خبر: 37897583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هم‌زمان با سراسر ایران اسلامی؛

استان سمنان سیاه‌پوش و غرق در عزای بی‌بی دوعالم شد

سمنان - استان سمنان هم‌زمان با فرارسیدن سال‌روز شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه (س) غرق در ماتم و مراسم عزاداری با حضور مردم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مردم استان سمنان شامگاه سه‌شنبه در شب شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) یادگار پیامبر (ص) با حضور در مساجد و تکایا و بقاع متبرکه در سوگ دخت نبی اسلام، بانوی دوعالم بر سر و سینه زدند و به عزاداری پرداختند.

مردم استان سمنان در سوگ مادری سوگوار و عزادار شدند که مقامی رفیع دارد و تنها کسی است که رسول خدا (ص) در عمر مبارکشان دست ایشان را بوسیده و آن حضرت (س) را می‌بوئیدند و می‌فرمود: «من از فاطمه بوی بهشت را استشمام می‌کنم».

استان سمنان این ایام در حالی سیاه‌پوش بی‌بی دوعالم است که مساجد و تکایا مملو از جمعیت انبوه سیاه‌پوش است مردمی که در رثای حضرت زهرا (س) بر سر و سینه می‌زنند.

بانویی که پیامبر (ص) در برابر او به قامت برمی‌خاست و به استقبال او می‌رفت و صبر نمی‌کرد که حضرت زهرا (س) به او برسد و این به سبب مقام عظیم حضرت صدیقه کبری (س) است.

از سمنان خبر می‌رسد مراسم محوری شب شهادت بانوی دو عالم در مساجد و بقاع و همچنین امامزاده یحیی (ع) با حضور پرشور مردم عزادار برگزار شده است همچنین مراسمی در شاهرود به میزبانی مسجد غربا با سخنرانی امام جمعه این شهر برگزار شد.

دامغانی‌ها نیز با سخنرانی امام جمعه میامی مراسم عزاداری‌شان را در مسجد امیر المومنان (ع) برگزار و مراسم مشابهی در مسجد جامع میامی برگزار شد.

از دیگر نقاط استان نیز خبر می‌رسد مساجد و تکایا و بقاع متبرکه میزبان مردم عزادار استان سمنان است.

نظر شما