شناسهٔ خبر: 37897535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دبیر جشنواره چهره سال صنعت ساختمان:

عملکرد مسئولان حوزه راه وساختمان زیر ذره بین می رود

ظریف گفت: با برگزاری جشنواره چهره سال مدیریت شهری، عمرانی و ساختمانی عملکرد تمامی مسئولان در این بخش زیر ذره بین می رود.

صاحب‌خبر -

سعید ظریف دبیر جشنواره چهره سال صنعت ساختمان در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه یکی از عمده ترین معضلات در کشور ما که ریشه بسیاری از گرفتاری ها بوده فاصله بین برنامه ریزی مسئولان و نیازهای شهروندان است گفت: به دلیل اینکه بسیاری از مسئولان ارتباط دوسویه و عمیقی با شهروندان به عنوان جامعه هدف خود ندارند یا حداقل این ارتباط اغلب موردی و کمرنگ بوده است، علیرغم صرف هزینه های بالا گره ای از مشکلات مردم باز نکرده و جای تاسف است که حتی در برخی موارد فعالیت ها جنبه نمایشی پیدا می کند.

او افزود: در چنین اوضاع و احوالی دبیرخانه چهره سال (مدیریت شهری، عمرانی و ساختمانی) با آگاهی از شکاف بین مردم و مسئولان و در راستای ایجاد همگرایی و هم افزایی با برگزاری انتخاباتی کاملا رسانه‌‏ای سعی در نزدیک کردن شهروندان به تصمیم گیران و تصمیم سازان نموده و خوشبختانه در طول شش دوره اخیر به گفته مسئولان و شهروندان توانسته با جلب مشارکت بالا، به نتایج چشمگیری دست پیدا کند.

ظریف اظهار کرد: بر این اساس، هفتمین جشنواره انتخاب چهره سال ۹۸ از  ۵ بهمن ماه جاری آغاز شده و ۱۵  بهمن ماه به کار خود پایان می دهد و علیرغم اینکه  سه روز از این زمان سپری شده شاهد استقبال مثال زدنی شهروندان و همچنین مسئولان در گروه های مختلف هستیم.

او بیان کرد: در هفتمین دوره چهره سال (مدیریت شهری، عمرانی و ساختمانی) به ‌منظور فرهنگ‌سازی و آگاهی ‌بخشی عمومی، در بخش انتخاب روسای سازمان نظام‌ مهندسی استان‌ها موضوعات «اجرای مقررات ملی ساختمان، حقوق شهروندی، آموزش و شناسنامه فنی و ملکی ساختمان» پیگیری می شود.

او تاکید کرد: در بخش شهرداران کشور، موضوعات «توسعه حمل‌ و نقل عمومی و همگانی، کاهش چالش ترافیک، مشارکت و فرهنگ‌سازی در جهت استفاده از حمل ‌و نقل پاک، توان‌بخشی فعالیت ستادهای بازآفرینی، به‌کارگیری ابزارهایی در جهت توسعه شهر هوشمند» تعیین شده است.

دبیر جشنواره چهره سال تصریح کرد: در بخش شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران موضوعات «بهبود کیفیت سیمای شهری، طرح‌های تقویت محیط ‌زیست، توسعه حمل ‌و نقل عمومی و همگانی و کاهش حجم ترافیک، مشارکت و فرهنگ ‌سازی در جهت استفاده از حمل ‌و نقل پاک، توان‌بخشی فعالیت ستادهای بازآفرینی» مشخص شده است.

او بیان کرد: در بخش راهداری، موضوعات «ارتقای سطح ایمنی جاده‌های کشور، توجه به حقوق شهروندی، ارتقای خدمات به بهره‌برداران جاده‌ای و هوشمندسازی مدیریت راه‌ها» پیگیری می شود.

ظریف ادامه داد: در بخش مناطق آزاد، موضوعات «توسعه زیربناهای گردشگری و جذب توریست، تغییر راهبرد از برنامه‌های واردات محور به تولید و صادرات محور و جذب سرمایه» مشخص شده است.

او گفت: در بخش مدیران وزارت راه و شهرسازی (معاونان وزارتخانه) موضوعات «ارتقای بهره‌وری در زیرمجموعه، توجه به حقوق شهروندی و تحقق اهداف سازمانی» تعیین شده است.

دبیر جشنواره چهره سال صنعت ساختمان تاکید کرد: در بخش شرکت‌های عمران شهرهای جدید موضوعاتی همچون «توسعه پایدار شهرهای جدید، توسعه حمل‌ و نقل عمومی و توجه به موضوع محله محوری» به‌عنوان محورهای جشنواره تعیین ‌شده است.

او بیان کرد: امسال دسته اعضای کمیسیون عمران نیز به این جشنواره اضافه شده است. محور‌های مورد قضاوت شهروندان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ‌شامل عملکرد موثر آن‌ها در حوزه‌های انتخابی در محدوده راه و ترابری، مسکن، عمران شهری و عمران روستایی است.

ظریف گفت: برگزاری جشنواره چهره سال این امکان را برای شهروندان فراهم آورده تا مطالبات و دغدغه هایشان را در یک فضای تعاملی مطرح کنند و عملکرد مسئولان را مورد نقد و بررسی قرار دهند و از طرفی مدیران هم از این فرصت برای معرفی فعالیت های خود به شهروندان استفاده کنند.

او افزود: با توجه به خروجی این جشنواره، می توان امیدوار بود که مدیران با شناختن نقاط قوت و ضعف خود، در راستای رضایت جامعه هدف گام بردارند و مردم هم به نقش بی بدیل خود در نظارت بر عملکرد مسئولان آگاه تر شوند که ماحصل این اتفاق مثبت مدیریت شهروند مدار و شهروند مسئولیت پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما