شناسهٔ خبر: 37897392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول خدمات شهری شهرداری کاشمر خبر داد؛

شناسنامه‌دار شدن خودروهای حمل نخاله‌های ساختمانی در کاشمر

جواد افتخاري

مسئول خدمات شهری شهرداری کاشمر گفت: با توجه به تخلیه نخاله‌های ساختمانی توسط برخی متخلفان در فاصله کمی از محل زندگی مردم و بروز مشکلات بهداشتی، نظارت‌ها به‌وسیله دوربین‌ها و شناسنامه‌دار شدن خودروها انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

علی صمیمی عصر سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه در جلسه ساماندهی خودروهای حمل نخاله ساختمانی اظهار کرد: اگرچه بسیاری از شهروندان همکاری خوبی با نیروهای شهرداری دارند و شهری زیبا را خواهان هستند، اما متأسفانه شهروندان متخلفی با تخلیه خاک و نخاله در معابر، حاشیه راه‌ها، جاده‌ها و مسیل و کال‌ها باعث به وجود آمدن مناظری نازیبا در محیط شهری و اطراف شهر می‌شوند به‏ طوری ‏که چشم هر بیننده‌ای را می‌آزارد.

وی ادامه داد: تخلیه خاک و نخاله در حاشیه شهر و حریم کال‌ها و رودخانه‌ها به‌مرور زمان باعث مسدود شدن مسیل‌ها شده و به هنگام بارندگی موجب جاری شدن سیلاب و خسارت‌های جبران‌ناپذیر می‌گردد، بنابراین تخلیه خاک و نخاله در مجاورت منازل مسکونی و محدوده خدماتی شهر ناخواسته مأمنی است برای وجود انواع و اقسام حشرات موذی و جوندگان و مهم‌ترین محل تولید و تکثیر پشه‌هاست.

صمیمی افزود: تخلیه خاک و نخاله در محدوده شهر هزینه‌های هنگفت مالی را به هنگام پاک‌سازی مجدد تحمیل می‌کند به‌ویژه آن‌که گاه بعضی از شهروندان در مسیل‌ها نخاله بنایی خود را تخلیه می‌کنند.

وی گفت: به دلیل ساخت‌وساز شهرک‌ها و تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مکان انتهای بلوار تعاون و میدان کارگر به لحاظ وجود نخاله‌های ساختمانی، این منطقه به بحران تبدیل شده که شهرداری در این زمینه با جدیت پیگیر پاک‌سازی این مکان‌ها شد.

مسئول خدمات شهری شهرداری کاشمر ادامه داد: شهروندان متخلف باید در نظر داشته باشند، با استناد به ماده 16و 20 قانون مدیریت پسماند، تخلیه زباله، خاک و نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر جریمه، توقیف وسیله نقلیه و بازداشت متخلف را به همراه دارد، در همین زمینه دوربین شناسایی و پلاک خوانی در دو منطقه از شهر، توسط شهرداری نصب شد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون پاک‌سازی انتهای بلوار تعاون و پشت شهرک فاز پنج از نخاله ساختمانی انجام گردید و چهار دوربین در بلوار تعاون و سه دوربین در میدان کارگر در جهت‌های مختلف با شعاع دید بیش از 500 متر نصب شده که خودروهای متخلف در هنگام تخلیه نخاله ساختمانی و زباله در روز و شب به‌خوبی قابل‌شناسایی هستند.

صمیمی عنوان کرد: تصاویر دوربین‌ها به‌صورت تجمیعی در اختیار شهرداری و راهنمایی و رانندگی قرار می‌گیرد تا برای متخلفان اعمال قانون شود؛ خودروهای حمل‌ونقل نخاله ساختمانی و زباله باید با رعایت مقررات به انتقال و دفع نخاله‌ها و ضایعات بپردازند و از همه مهم‌تر این‌که خودروها در اماکن غیرمجاز اقدام به تخلیه نخاله‌ها نکنند.

وی اظهار کرد: شهرداری کارت شناسایی برای خودروها و رانندگان و نصب برچسب شناسایی برای خودروهای حمل نخاله ساختمانی صادر می‌کند و کلیه خودروهای حمل نخاله ساختمانی باید با مراجعه به شهرداری کارت شناسایی تردد دریافت کنند.

صمیمی گفت: برای جلوگیری از پراکندگی تخلیه نخاله‌های ساختمانی، مکانی در نظر گرفته شده که مورد بازدید و تأیید کمیته پسماند شهری نیز قرار گرفته و در جلسه تخصصی با حضور اعضا، محل زباله‌گاه شهری انتخاب شده است.

وی بیان کرد: با حمل نخاله‌های ساختمانی به محل دفن زباله دیگر نیاز نیست تمامی ماشین‌آلات اقدام به خاک‌ریزی روی زباله‌ها داشته باشند، نخاله‌های ساختمانی با توجه به این‌که بافت تخلخلی و عبور هوا دارند پوشش مناسبی برای زباله و پسماندهای خانگی است و با توجه به این‌که گاز متان از تخمیر زباله‌های خانگی همیشه باعث آتش‌سوزی می‌شود این نوع بافت از آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند.

مسئول خدمات شهری گفت: تیم گشت‌زنی واحد ساماندهی نخاله برای جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی و صنعتی در محلات و معابر جاده‌ای فعال است و برخورد قانونی با رانندگان متخلف، در صورت مشاهده تخلیه نخاله در سطح شهر با اطلاع‌رسانی به واحد خدمات شهری بلافاصله صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر شما