شناسهٔ خبر: 37897374 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

جنبش فتح فردا را «روز خشم» نامید/ برگزاری راهپیمایی گسترده فلسطینیان در اعتراض به معامله قرن

نمایندگی جنبش ملی آزادی بخش فلسطین (فتح) در لبنان با اعلام آماده باش در میان زیرمجموعه و شاخه های خود، فردا چهارشنبه را «روز خشم» نامید و تاکید کرد که مدارس و موسسه های وابسته به این جنبش در اعتراض به اجرای طرح معامله قرن توسط آمریکا، تعطیل خواهند بود.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جنبش فتح شامگاه سه شنبه در بیانیه ای که در بیروت منتشر شد از شهروندان لبنان و فلسطینیان ساکن این کشور خواست در راهپیمایی روز خشم که در همه اردوگاه های فلسطینی برگزار می شود شرکت و از «محمود عباس» رییس حکومت خودگردان حمایت کنند.

در این بیانیه آمده است: تهدیدهای رژیم صهیونیستی، ملت فلسطین را هراسان نمی کند، این ملت ده ها سال است که در برابر طرح ها و نهادهای این رژیم تجاوزگر، استوار ایستاده است. ما در جنبش فتح از محمود عباس حمایت می کنیم همان گونه که از شهید یاسر عرفات رییس پیشین حکومت خودگردان حمایت کردیم.

در بیانیه فتح خاطرنشان شده است: برای حفظ آرمان فلسطین باید در برابر طرح معامله قرن با روش های قانونی و بین المللی، مقاومت کنیم و کشورهای عربی نیز مخالفت خود را با این طرح اعلام کنند و خواستار اجرای مفاد قطعنامه های بین المللی در خصوص مساله فلسطین باشند.

طرح معامله قرن خواستار چشم‌ پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است؛ طرحی که برخلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل است.

این طرح هم چنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

نظر شما