شناسهٔ خبر: 37896977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به دنبال وقوع زمین لرزه‌های نسبتا شدید

تیم اورژانس فارس در منطقه زلزله‌زده خان‌زنیان مستقر است

شیراز _ ایرنا_ با توجه به وقوع زمین لرزه های متعدد در خان زنیان شیراز، نیروهای اورژانس فارس برای خدمات رسانی به مصدومان احتمالی به حالت آماده باش در آمدند که در صورت نیاز به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

صاحب‌خبر -

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شامگاه سه شنبه اعلام کرد: علاوه بر آمبولانس ۱۱۵ خان زنیان، چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس فارس از زمان وقوع نخستین زمین لرزه در منطقه خان زنیان مستقر هستند تا در صورت نیاز، امدادرسانی سریع تر به مصدومان احتمالی ارایه شود.

 محمد جواد مرادیان بیان کرد: در اتاق هدایت عملیات بحران دانشگاه (EOC) همه مخاطرات احتمالی استان فارس از جمله زلزله پایش می شود و کمیته مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همه امکانات و ظرفیت های موجود برای پاسخ به حوادث احتمالی آماده هستند.

دکتر مرادیان همچنین از اعزام تیم های بهداشت به منطقه زلزله زده خان زنیان خبر داد و گفت: طبق گزارش حوزه معاونت بهداشت دانشگاه، اقدامات تیم های بهداشت شامل خدمات سلامت روان، تغذیه، بهداشت محیط، مدیریت بیماری های واگیر و غیرواگیر در حال ارایه خدمات به مردم منطقه هستند، همچنین گروه های پرخطر مانند مادران باردار هم در منطقه تحت مراقبت هستند.

دبیر شورای سیاستگذاری سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بلایای طبیعی به ویژه وقوع زلزله پیش بینی نمی شود، از مردم خواست تا به اخبار و شایعات منتشر شده در برخی از شبکه های اجتماعی توجه نکنند و علاوه بر حفظ آرامش توصیه های ایمنی را رعایت کنند.

زلزله ای به قدرت ۵.۱ درجه ریشتر عصر سه‌شنبه هشتم بهمن ۹۸ خان زنیان از توابع شیراز را لرزاند تا این منطقه شاهد دومین زمین لرزه در ۲ روز پیاپی باشد.

زمین لرزه عصر سه شنبه ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه و ۳۲ ثانیه در عمق ۵ کیلومتری خان زنیان از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز رخ داد.

زلزله دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ با قدرت ۵.۴ ریشتر ساعت ۱۶ و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه در عمق ۷ کیلومتری رخ داده بود.

هنوز از میزان زیان های مالی و تلفات انسانی زلزله دوم که در عمق ۵ کیلومتری و با فاصله حدود ۴۰ کیلومتری غرب شیراز رخ داد، گزارشی نرسیده است.

نظر شما