شناسهٔ خبر: 37896801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مباحث ژئوپارک در بررسی‌های محیط زیستی اراضی شیلاتی قشم لحاظ نشده است+فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان کلیات مجوز واگذاری اراضی شیلاتی در مجاورت ژئوسایت نمکدان مورد تائید محیط زیست هرمزگان می‌باشد، گفت: مباحث ژئوپارک در قوانین بررسی‌های محیط زیستی لحاظ نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حبیب مسیحی‌ تازیانی عصر امروز پس از بازدید میدانی جمعی از مدیران کل استانی، مدیران شهرستانی، معاونین سازمان منطقه آزاد و دادستان عمومی و انقلاب قشم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفاظت محیط زیست هرمزگان تمامی بررسی‌های لازم در چارچوب قانونی را انجام داده است.

وی افزود: این بررسی‌ها مسائلی نظیر ضوابط استقرار و باقی مراحل قانونی را در بر دارد و فاصله طرح تا اولین روستا یعنی «کانی» بیش از 2 کیلومتر فاصله دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تصریح کرد: همچنین فاصله اراضی واگذار شده از دریا حدود یک کیلومتر بوده و تالاب بین‌المللی نیز در حدفاصل 6 کیلومتری آن قرار می‌گیرد.

مسیحی‌تازیانی ادامه داد: مجوز صادر شده در چارچوب قوانین محیط زیست بوده و کلیات طرح مورد تائید محیط زیست می‌باشد.

وی اضافه کرد: مباحث مربوط به فواصل ژئوپارک و محدوده‌های آن در قوانین محیط زیست لحاظ نشده است و موضوع بررسی‌ها، آلایندگی منابع طبیعی است.

گفتنی است؛ بخشی از عملیات اجرایی در واگذاری 300 هکتاری نیازمند بررسی مجدد بوده که از سوی دادستان قشم دستور توقف آن صادر شد.

 

 

انتهای پیام/88050

نظر شما