شناسهٔ خبر: 37896666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز نهضت مطالبه‌گری دانشجویان برای نخستین بار در دانشگاه‌های یزد

یزد- ایرنا- یزد ـ مسوول بسیج دانشجویی یزد کفت: برای نخستین بار بر پایه توصیه های مقام معظم رهبری و برای حل مسائل، مشکلات و پیگیری مطالبات جامعه، نهضت مطالبه گری در جریان طرح نیازها و مسائل مرتبط در مراکز آموزش عالی استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

علی پورمیرزایی عصر سه‌شنبه در گفت و گو  با خبرنگاران افزود: تحقق این امر به عنوان یک اصل اساسی در بین دانشجویان ، محور فعالیت های بسیج دانشجویی را تشکیل می دهد که سبب حل بسیاری از مسائل دانشگاهی خواهد شد .

وی ادامه داد: دانشجویان در ۴۰ سال گذشته همواره در عرصه‌های مختلف انقلاب حضور داشتند و وظایف خود را به نحو مطلوب نسبت به نظام و کشور انجام دادند، هم‌اکنون نوبت آن است که با روحیه مضاعف وظایف دینی ، ملی و انقلابی خود را انجام دهند.

مسوول بسیج دانشجویی استان یزد تاکید کرد: نهضت یادشده به عنوان یک مساله محوری و مطالبه‌گری دانشجویان بارها از سوی مقام معظم رهبری برای انجام آن خطاب قرار گرفتند.

پورمیرزایی تاکید کرد: اگر دانشجویان در مطالبه‌گری و طرح مسائل جدی و پیگیر قضایا باشند ، برکت فراوانی برای نظام و تمام دانشگاهیان و آحاد مردم خواهد داشت.

وی بیان داشت: هدف اصلی انقلاب در عمل شکل‌گیری تمدن اسلامی است و در این راستا نقش دانشگاه و حوزه بسیار تعیین‌کننده است و باید با کمک استادان اقدام کنند.

مسوول بسیج دانشجویی یزد اظهارداشت: اگر دانشجویان،  دانشگاه و بسیج به عنوان سه ضلع یک مثلث در کنار هم قرار بگیرند می‌توانند ماموریت‌های بسیار مهمی را انجام دهند که اصلی‌ترین آن تربیت نیرو برای آینده نظام و انقلاب است.

به گفته پورمیرزایی بسیج دانشجویی تلاش می‌کند عناصر انقلابی، مومن و متخصص را که بتوانند پاسخگوی مسائل نظام باشند تربیت کنند و در این راستا نسبت به انجام امور مورد نیاز اقدام می‌کند.

همچنین مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی یزد به اهمیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی با حضور پرشور دانشجویان در رشته‌های مختلف خبر داد که با همکاری سایر تشکل‌ها برگزار می‌شود.

محمدعلی سالاری افزود: برگزاری یادواره شهدا در تمام مراکز آموزش عالی و اردوهای فرهنگی و جهادی از دیگر برنامه‌های محوری است که توسط این تشکل نسبت به آن اقدام می‌شود.

وی اظهار داشت: در این ارتباط برگزاری جشنواره فرهنگی رویش و کنکره شهدای دانشجو در اسفندماه جاری پیش بینی‌شد که یاد و خاطره ۱۳۵ شهید دانشجو با برگزاری برنامه‌های مناسب گرامی داشته می شود. 

همچنین مدیر پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان یزد گفت: دانشجویان و اقشار مختلف مردم می‌توانند مسائل مختلف استان را در سامانه ای به نام «کندو »در قالب طرح «شمسا» مطرح کنند.

محمدرضا محمودی با بیان اینکه طرح شناسایی مسائل سراسری استان‌ها (شمسا) توسط بسیج دانشجویی در حال اجراست افزود: این طرح در ۲ بخش تخصصی و عمومی در مرحله اجرا قرار دارد.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن و دبیر شورای تبیین مواضع دانشجویی یزد تصریح کرد: بحث مطالبه‌گری تخصصی با محور اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شود.

 همتی گفت: زمانی که مسائل در قالب طرح شمسا احصا شد به قرارگاه شهید احمدی روشن می‌رسد و در این مرحله راه حل‌ها استخراج می‌شود و در این مرحله اگر مسوولان به سمت حل مشکلات نروند به سمت مطالبه‌گری پیش خواهیم رفت.

وی بیان داشت: بزرگترین بازوی اجرایی ما برای مطالبه‌گری، رسانه‌ها هستند و ما نیز نظام‌های مختلف را برای حل این مسائل بررسی می‌کنیم.

هم اکنون حدود ۳۰ هزار نفر عضو بسیج دانشجویی استان هستند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۸ مرکز آموزش عالی و  ۷۰ هزار دانشجو دارد.   

نظر شما