شناسهٔ خبر: 37896641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صفر تا ۱۰۰ استخدام آتش‌نشانان سمنانی/ نیروهای جدید چطور آمدند؟

استخدام در دستگاه‌های اجرایی و عمومی همواره با شائبه‌هایی همراه بوده است؛ اما آتش‌نشانان سمنانی چگونه جذب شدند و نیروهای جدید چطور وارد آتش‌نشانی شدند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بر اساس مجوز ۲۲۵۷ مورخ ۲۵ فروردین ۹۷ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، تعداد ۳۵ سهمیه استخدام پیمانی برای مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی به شهرداری‌های استان اختصاص داده شد.

در همین ارتباط، طی نامه شماره ۱۶۰۳۷ مورخ دوم تیر ۹۸ مدیرکل دفتر نوسازی تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، تعداد ۱۵ سهمیه دیگر به استان سمنان اضافه شد.

از این تعداد، به میزان ۲۵ درصد از مجموع کل مجوز تخصیص‌یافته به تعداد ۱۲ نفر مربوط به سهمیه ایثارگران است.

این آزمون در استان سمنان حسب درخواست شهرداری‌های سمنان، شاهرود، گرمسار، درجزین، سرخه، آرادان، مجن، مهدی‌شهر، شهمیرزاد، ایوانکی و کهن‌آباد در سه رشته شغلی آتش‌نشان، راننده وسایل نقلیه تندروی سنگین و کاردان آتش‌نشان و با دارا بودن گواهینامه دیپلم، فوق‌دیپلم و لیسانس برگزار شد.

شروع ثبت‌نام آزمون در سایت استانداری سمنان به آدرس اینترنتی از ۱۰ تیرماه آغاز شد و در تاریخ بیستم تیرماه پایان یافت.

این آزمون در روز ۱۸ مردادماه در دو حوزه امتحانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و شاهرود برگزار شد و مجموع ثبت‌نام کنندگان استان به یک هزار و 272 نفر در دو حوزه استانی و به ۶۸۸ نفر در شهر سمنان و ۵۸۴ نفر نیز در شهر شاهرود به رقابت پرداختند.

پس از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون بررسی‌های لازم در خصوص راست آزمایی مدارک و تطبیق آن انجام پذیرفت و از طریق سامانه مربوطه اسامی تأیید و جهت سیر مراحل بعدی به جهاد دانشگاهی اعلام شد.

بالاترین میزان سنی در رشته شغلی راننده وسایل نقلیه تندروی سنگین، ۴۱ سال و پایین‌ترین میزان سنی، ۱۸ سال در رشته شغلی آتش‌نشان بوده و میانگین سنی سه رشته شغلی ۲۹ سال است.

توزیع سهمیه تخصصی استان سمنان بین شهرداری‌های استان در جلسه شورای اداری و استخدامی شهرداری‌های استان صورت گرفته است.

آزمون عملی مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی شهرداری‌های استان سمنان با حضور ۱۱۹ نفر، روز چهارشنبه ۱۳ آذر از ساعت 7:30 دقیقه صبح در دو مرحله عمومی و تخصصی برگزار و شرکت‌کنندگان به مدت هفت ساعت در مجموعه ورزشی تختی سمنان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مراحل آزمون عملیاتی آتش‌نشانی، شامل ارزیابی عمومی اعم از پرش طول، دوی ۴۰۹، دوی ۴۵ متر، دوی ۵۴۰ متر، دراز نشست و بارفیکس و ارزیابی تخصصی در سه مرحله شامل حمل دو عدد کپسول اطفای حریق ۶ کیلوگرمی در طی مسیر ۲۰۵۰، حمل دو عدد لوله نواری در مسیر ۵۰ متر مستقیم و حمل نردبان سه متری آلومینیومی در مسیر ۴۵ متر مستقیم بود.

رکورد ثبت‌شده داوطلبان توسط داوران اداره کل ورزش و جوانان استان انجام‌شده و استانداری به‌عنوان ناظر در اجرای آزمون عملی حضور داشته و ثبت و درج امتیاز و رکوردهای مربوطه در سامانه توسط جهاد دانشگاهی انجام پذیرفته شد.

این آزمون با همکاری کارشناسان دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان، داوران مجرب تربیت‌بدنی استان به تعداد ۱۲ نفر و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان انجام شد.

انتهای پیام/2249/م/

نظر شما