شناسهٔ خبر: 37896593 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

وزیر صنعت: تولید روزانه 4 هزار خودرو توسط دو شرکت خودروسازی

سال گذشته دو شرکت خودروسازی کشور روزانه هزار خودرو تولید می کردند اما این رقم اکنون به ۴۰۰۰ هزار دستگاه رسیده و باید از ۴۵۰۰ دستگاه هم عبور کند.

صاحب‌خبر -

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته دو شرکت خودروسازی کشور روزانه هزار خودرو تولید می کردند اما این رقم اکنون به ۴۰۰۰ هزار دستگاه رسیده و باید از ۴۵۰۰ دستگاه هم عبور کند.

رضا رحمانی شامگاه سه شنبه هشتم بهمن در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان اشتهارد برگزار شد، با اشاره به افتتاح پایلوت استحصال عناصر نادر خاکی در شهرستان اشتهارد استان البرز گفت: این موضوع برای ما صرفه جویی ارزی قابل توجهی دارد.

به گزارش ایسنا، رحمانی با بیان اینکه ما فناوری در حوزه صنعت را جدی گرفته و ارتباط تنگاتنگی با وزارت علوم و دانشگاه‌ها داریم افزود: در همین راستا ۵۰۰ نفر از نخبگان و نفرات اول کنکور در شرکت‌های بزرگ کشور از جمله فولاد مبارکه، ایران خودرو، سایپا، گل گهر و... جذب می‌شوند.

وی در ادامه بخش زیادی از صادرات کشور را مربوط به محصولات کشاورزی و تولیدات صنعتی و معدنی دانست و گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر نزدیک به ۳۲ میلیارد دلار واردات و ۲۰ میلیارد دلار بازگشت ارز از ناحیه این واردات داشته ایم.

وی با بیان اینکه صادرات کشور از ابتدای امسال تا پایان دی ماه نه تنها کم نشده بلکه ۱۵ درصد هم زیاد شده گفت: در حوزه پوشاک ۲۰ درصد افزایش صادرات حاصل شده این میزان در صنایع غذایی، مس، شیشه و فولاد خام به ترتیب ۱۵، ۱۳، ۲۰، ۶.۵ درصد بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت این افزایش تولید را در صنعت خودرو هم اعلام کرد و گفت: سال گذشته دو شرکت خودروسازی کشور روزانه هزار خودرو تولید می کردند اما این رقم اکنون به ۴۰۰۰ هزار دستگاه رسیده و باید از ۴۵۰۰ دستگاه هم عبور کند.

رحمانی از کاهش واردات هم خبر داد و اعلام کرد: واردات به ویژه در حوزه کالاهای مصرفی کاهش داشته است؛ در زمینه صادرات هم از ۷۸ میلیون تن سال گذشته به ۱۰۳ میلیون تن تا پایان آذرماه رسیده‌ایم.

رحمانی به موضوع صادرات ریالی هم اشاره کرد و گفت: در این بخش نتوانسته‌ایم بانک مرکزی را قانع کنیم و مسئولان بانک مرکزی می‌گویند صادرات باید ارزی باشد و صادرات ریالی معنایی ندارد.

رحمانی از اعتبار دو هزار میلیارد تومانی از محل صندوق توسعه برای تقویت واحدهای صادراتی خبر داد و گفت: در این مورد صادرات به ۱۵ کشور همسایه مطرح است و مانع جدی برای آن وجود ندارد، از ۱۲۰۰ میلیارد دلار وارداتی که توسط این ۱۵ کشور انجام شده فقط دو درصد سهم ایران بوده است و باید تا سال ۱۴۰۰ به چهار درصد برسد.

برچسب‌ها:

نظر شما