شناسهٔ خبر: 37896196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

موسوی از سخنان وزیر امور خارجه عربستان ابراز تاسف و انزجار کرد

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد:سعودی‌ها در هم پیمانی با دولت تروریستی ترامپ و صهیونیست‌های کودک کش نقش اساسی در بحرانی شدن منطقه ایفاء نموده که نمونه بارز آن تجاوز چندین ساله به یمن و ارتکاب جنایات جنگی در حق مردم مظلوم یمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان،سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد شدید از اظهارات اخیر وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه سی. ان. ان تاکید کرد: از آنجایی که عربستان خود را در نقش پدر خوانده داعش و گروه‌های تروریستی می‌بیند، می‌پندارد شهادت فرماندهان محور مقاومت به دست رئیس جمهور تروریست آمریکا، منجر به امنیت گروه‌های تروریستی و دولت‌های تروریست پرور شده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با توصیه به وزیر خارجه سعودی برای مراجعه به کتب مرجع حقوق بین الملل در موضوع «دفاع مشروع» و رعایت یافته‌های حقوقی در معنا و مفهوم اصطلاحات از جمله مقوله دفاع مشروع افزود: اینکه وزیر امور خارجه سعودی، با قلب تمامی قوانین محرز بین المللی، یک ترور آشکار را دفاع مشروع می‌خواند باعث تاسف و انزجار است. ترور سپهبد شهید سلیمانی، توسط ارتش تروریستی آمریکا در خاک یک کشور دیگر و بدون هماهنگی کشور میزبان و علیه میهمان رسمی آن کشور و یک مقام رسمی خود کشور میزبان، آنهم در فرودگاهی غیرنظامی انجام پذیرفته که به اذعان کشور میزبان، اقدامی خلاف مقررات داخلی عراق و صدالبته خلاف قوانین محرز حقوق بین الملل بوده است. رژیم عربستان با این حمایت شریک جرم ترامپ است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد: آنچه موجب امنیت منطقه خواهد شد، خروج نیرو‌های مزاحم و زورگوی بیگانه است که بر مقدرات برخی کشور‌ها چیره شده اند.
 
موسوی خاطر نشان کرد: سعودی‌ها در هم پیمانی با دولت تروریستی ترامپ و صهیونیست‌های کودک کش نقش اساسی در بحرانی شدن منطقه ایفاء نموده که نمونه بارز آن تجاوز چندین ساله به یمن و ارتکاب جنایات جنگی در حق مردم مظلوم یمن است؛ جنایاتی که بار‌ها از سوی سازمان ملل متحد مورد تایید قرار گرفته است.
 
 
انتهای پیام/

نظر شما