شناسهٔ خبر: 37895338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر|۲۰۰ هزار سرباز آموزش‌های مهارتی فرا گرفتند

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ هزار سرباز مهارت آموزی شدند گفت: ۱۶۰ هزار نفر از سربازان وظیفه امسال آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سردار سید مهدی فرحی بعدازظهر امروز در اختتامیه نخستین دوره مسابقات مهارت کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در استان بوشهر با اشاره به اینکه در سال آینده بیش از 65 درصد نیروهای نظامی مهارت‌افزایی می‌شوند اظهار داشت: سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح در دوران سربازی مهارت کسب می‌کنند تا با سپری کردن بهینه دوران سربازی، زمینه اشتغال آنان پس از خدمت سربازی  فراهم شود.

وی  تصریح کرد: قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح با هدف اتخاذ تدابیر برای بهبود دوران سربازی، ارتقای سطح مهارت سربازان در راستای ایجاد اشتغال در سال آینده با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی را با کیفت بالاتر اجرا خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح کشور آموزش فنی و حرفه‌ای را پیشرو در توانمندسازی سربازان در سطح کشور دانست و گفت: هدف طرح مهارت‌آموزی به کارکنان وظیفه کسب درآمد و داشتن یک شغل شرافتمندانه است.

سردار فرحی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای رکن اصلی اشتغال در سطح کشور است خاطر نشان کرد: 160 هزار نفر از سربازان وظیفه امسال آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند.

وی از مهارت‌آموزی 200 هزار سرباز خبرداد و بیان کرد:در سال گذشته با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای، وزارت جهادکشاورزی، جمعیت هلال احمر، وزارت فناوری اطلاعات و جهاد دانشگاهی بیش از 200 هزار سرباز تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه با رصد اشتغال در بین یک‌هزار و 200 سرباز ترخیص شده در یگان‌های نظامی استان بوشهر بیش از 75 درصد این سربازان با فراگیری مهارت‌ها پس از خدمت مشغول به کار در همان حرفه شدند،افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای ابر چالش بیکاری را در سطح جامعه از بین خواهد برد.

سردار فرحی با اشاره به اینکه در نخستین دوره مسابقات مهارت کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در استان بوشهر 60 نفر در 2 رشته شرکت کردند تصریح کرد: این مسابقات در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری برای توانمندسازی سربازان وظیفه با اموزش‌های مهارت و همچنین ترویج آموزش‌های مهارتی در بین اقشار مختلف جامعه برگزار شده است.

وی، شناسایی نخبگان مهارتی و معرفی به بنگاه‌های اقتصادی برای ایجاد اشتغال پایدار را از اهداف این مسابقات دانست.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر  نیزگفت: در این دوره از مسابقات به ترتیب ابوالفضل مرادی ، باقر خفایی و احمد حاجی‌نژاد از نیروی انتظامی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را در حرفه جوشکاری کسب کردند.

عبدالمجید دراهکی افزود: در رشته برق ساختمان نیز محسن محرابی و مصطفی یغمایی از پایگاه هوایی شهید یاسینی رتبه اول و دوم و سید الیاس صافی از سپاه بوشهر مقام سوم را کسب کردند.

وی اظهار داشت: مسابقات آزاد مهارت کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان بوشهر با حضور 60 نفر برگزار شد که در پایان نفرات برتر این مسابقات با حضور مسئولان کشوری و استانی تقدیر شدند.

دراهکی از برگزاری مسابقات کشوری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در سال آینده در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این مسابقات به صورت پروژه عملی و پس از برگزاری آزمون انتخابی در یک روز برگزار شده است.

انتهای پیام/190/ ع

نظر شما