شناسهٔ خبر: 37895318 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اهمیت تصفیه خانه جنوب شرق تهران

مدیر عامل آبفای استان تهران: با بهره برداری از تصفیه خانه هفتم و رینگ شهر تهران 2 میلیون نفر از شهروندان جنوب و جنوب شرق تهران به آب آشامیدنی با کیفیت دست یافتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
محمدرضا بختیاری مدیر عامل آبفای استان تهران گفت: امروز بیش از هزار میلیارد تومان پروژه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید که بیش از نیمی از پروژه‌ها حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش آب بود که مهمترین آن‌ها واحد دوم تصفیه خانه هفتم تهران، رینگ جنوبی شهر تهران، آبرسانی به جنوب شرق استان و آبرسانی به ۷۲ روستای استان تهران بود.
 
اهمیت تصفیه خانه جنوب شرق تهران
 
بختیاری در ادامه افزود: هزینه کرد تصفیه خانه هفتم و رینگ جنوبی شهر تهران به ارزش ۵۵۰ میلیارد تومان است، اما ارزش ریالی این پروژه در اصل هزار میلیارد تومان است. این اولین تصفیه خانه است که در جنوب شرقی شهر تهران افتتاح می‌شود و ۲ میلیون نفر از مردم شهر تهران را شامل می‌شود.

این پروژه برای اولین بارشهرستان‌های قرچک، پیشوا، ورامین و پاکدشت مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ تهران را تحت پوشش قرار می‌دهد. این مناطق تا قبل از این از آب زیرزمینی استفاده می‌کردند که با افتتاح این پروژه فاصله کیفیت آب مناطق جنوب و جنوب شرق استان با مناطق شمالی استان تهران کاهش یافت.

همچنین آبرسانی به ۷۲ روستای استان تهران نیز به ارزش ۵۰ میلیارد تومان حدود ۱۴۰ هزار نفر از روستاییان شهر و استان تهران را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیر عامل آبفای استان تهران در ادامه گفت: در دهه فجر در حوزه پروژه‌های آبرسانی عملیات کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب ۷ و ۸ به ارزش ۶۵۰ میلیارد تومان در دستور کار است و در اسفند ۳ تصفیه خانه اسلام شهر، ملارد و صفا دشت به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان آماده بهره بردای است.

تا پایان سال ۹۸ حدود ۵ هزار میلیارد تومان پروژه آبرسانی کلنگ زنی و بهره برداری خواهد شد. در ۶ سال اخیر بیش از ۷ هزار کیلومتر خط انتقال در استان تهران که ۵ هزار کیلومتر آن فقط در شهر تهران اجرایی شده است.
 

غلامرضا خوش‌خلق مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: ۲۵ درصد مشترکین کل کشور در حیطه عملیاتی برق تهران هستند و پروژه‌هایی زیادی در این بخش در دست اقدام و اجراست که تاالان از ابتدای سال هزار میلیارد پروژه در استان تهران به نتیجه رسیده است.

خوش خلق افزود: امروز نیز ۲۱ پروژه در نقاط مختلف استان تهران با فرمان ریاست جمهور به مبلغ ۲۷۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

او افزود: امروز مرکزی در پست پردیس برای مسکن مهر و اجتماعی افتتاح شد که ۱۳۰ هزار مشترک را تحت پوشش قرار می‌دهد. در جنوب، شرق و غرب تهران پروژه‌های مختلف در پست‌های توزیع برق افتتاح شد.

او گفت: در پروژه‌های برق تهران تامین برق و بهینه سازی شبکه برق در دست اجراست که ۶۰۰ کیلومتر کابل زیرزمینی بهبود یافته که باعث پایداری شبکه برق تهران شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: در کلیه نقاط استان تهران و استان البرز و قم که با ۲۵ درصد مشترکین در حیطه عمیاتی استان تهران قرار دارند پروژه‌های متعددی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است که تا پایان برنامه پیش بینی شده است.

خوش خلق افزود: امروز در هفته چهاردهم پویش، ۲۱ پروژه و به تفکیک ۳۲ پروژه به ارزش ۲۷۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

نظر شما