شناسهٔ خبر: 37894612 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعلام نارضایتی آمریکا از مشارکت انگلیس با شرکت هوآوی چین

تهران- ایرنا- یک مقام ارشد دولت آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که واشنگتن از تصمیم لندن مبنی بر موافقت با مشارکت شرکت چینی هوآوی در پروژه راه‌اندازی اینترنت پر سرعت نسل پنجم انگلیس، ناامید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این مقام آمریکایی روز سه‌شنبه گفت: هیچ گزینه امنی برای شرکت‌های غیر قابل اعتماد جهت کنترل بخش‌های شبکه اینترنت نسل پنجم وجود ندارد.

این مقام که نامی از وی برده نشده، افزود: آمریکا از تصمیم انگلیس در ارتباط با این مساله، ناامید شده است.

به موجب تصمیم شورای امنیت ملی انگلیس، شرکت هوآوی به صورت محدود در پروژه راه‌اندازی اینترنت پرسرعت انگلیس مشارکت خواهد داشت.  
در این پروژه، هوآوی از ارائه و نصب تجهیزات در بخش‌های حساس شبکه ارتباطات انگلیس موسوم به هسته مرکزی منع شده است و تنها مجاز خواهد بود تا ۳۵ درصد از ابزار حواشی شبکه را تجهیز کند. ۹۱۰۹
این شرکت چینی همچنین از مشارکت در مناطق نزدیک به پایگاه‌های نظامی و هسته‌ای منع شده است.

کاخ سفید در روزهای گذشته فشار زیادی را علیه دولت انگلیس اعمال کرد و با طرح این ادعا که شرکت هوآوی با سرویس جاسوسی چین هم‌دست است، خواستار عدم همکاری لندن در این زمینه شد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیشنهاد کرده که دو کشور با همکاری یکدیگر خلاء هوآوی را پر کنند اما طرف انگلیسی معتقد است که چنین کاری پر هزینه و زمان‌ بر خواهد بود.

نظر شما