شناسهٔ خبر: 37894424 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

زلزله ۵.۱ ریشتری خان زنیان را لرزاند

دقایقی پیش زلزله‌ای به بزرگی 5.1 در مقیاس ریشتر، در منطقه خانه زنیان استان فارس در 40 کیلومتری شهرستان شیراز را لرزاند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس:دقایقی پیش زلزله‌ای به بزرگی 5.1 در مقیاس ریشتر، در منطقه خانه زنیان استان فارس در 40 کیلومتری شهرستان شیراز را لرزاند. 

مدیر روابط عمومی اورژانس استان فارس با تایید این خبر گفت: پس از اعلام این خبر بالافاصله تیم های ارزیاب اورژانس به محل وقوع زلزله اعزام شدند. حسن همتی اظهار داشت:  این منطقه امروز برای دومین مرتبه لرزید. قدرت زمین لرزه قبلی 3.1 ریشتر بود. 

فعال شدن تیم‌های ارزیاب در خانه‌زنیان/خسارتی گزارش نشده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به فعال شدن مجدد تیم‌های واکنش سریع و ارزیاب این جمعیت در منطقه خانه‌زنیان، یادآور شد که تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی اعلام نشده است.

حسین درویشی در گفت‌وگو با ایسنا به وقوع زمین لرزه 5.1 ریشتری در منطقه خانه‌زنیان اشاره و اضافه کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر از عصر روز دوشنبه 8 بهمن تاکنون در منطقه مستقر هستند و بلافاصله بعد از زمین لرزه اخیر، برای ارزیابی اقدام کرده اند.

او گفت: اسکان موقت خانوارهای سیل زده شهر خان‌زنیان و روستاهای اطراف آن انجام شده و هم‌اینک در شهر خان‌زنیان و روستاهای آن اکیپ هلال احمر فارس در حال خدمات رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس عنوان کرد: بعد از وقوع زمین لرزه عصر دوشنبه، در مسجد حضرت ابوالفضل و امیرالمومنین خان‌زنیان و سالن ورزشی آموزش و پرورش این شهر زمینه اسکان موقت به ظرفیت ٧٠٠ نفر ایجاد شده است.

 

نظر شما