شناسهٔ خبر: 37894301 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اقدامات وزارت امور خارجه درخصوص ویروس کرونا

خبرگزاری میزان- موسوی بر اعلام آمادگی کامل وزارت امور خارجه برای همکاری و تعامل با دستگاه‌های ذیربط از ابتدای بروز این بحران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان،سید عباس موسوی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد اقدامات وزارت امور خارجه در خصوص ویروس بیماری کرونا، بر اعلام آمادگی کامل وزارت امور خارجه برای همکاری و تعامل با دستگاه‌های ذیربط از ابتدای بروز این بحران تاکید کرد و اظهار داشت: در این زمینه ظریف در جلسه هیات دولت پیشنهاد برگزاری جلسه وزیران ذیربط با حضور وزرای خارجه، بهداشت و درمان، گردشگری و راه را در هیات دولت مطرح کردند.

موسوی بر همکاری و تعامل نزدیک دستگاه دیپلماسی با متولیان امر بهداشت در کشور و در راس آن وزارت بهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: همچنین دستور العمل‌های لازم در خصوص تدابیر پیشگیرانه به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه چین صادر شده و توصیه‌های مسافرتی به گردشگران و اتباع ایرانی مقیم در چین نیز انتشار یافته و با تشکیل ستاد بحران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و نیز سرکنسولگری کشورمان در شانگ‌های شماره‌های تماس جهت ارائه خدمات و راهنمایی به اتباع ایرانی اطلاع رسانی شده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سفارت کشورمان در پکن ضمن ارتباط گیری با دانشجویان ایرانی مقیم شهر ووهان، اقدام به ارسال آذوقه و بسته‌های غذایی به خوابگاه‌های آن‌ها با توجه به کمبود مواد غذایی در این شهر ده میلیونی کرده است.
 
موسوی همچنین خاطر نشان کرد که درخواست خانواده‌های تعدادی از دانشجویان ایرانی در پکن به منظور تسهیل بازگشت فرزندان شان به ایران و خروج آن‌ها از قرنطینه در دست بررسی می‌باشد.
 
انتهای پیام/

نظر شما