شناسهٔ خبر: 37893420 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

فرج‌الله کمیجانی، دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی:

مجلس یازدهم مشابه مجلس نهم خواهد بود

دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت: مجلس یازدهم مشابه مجلس نهم خواهد بود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| تقریبا تکلیف دو جریان سیاسی مشخص شده و بعد از اعلام احراز صلاحیت‌ها تقریبا می‌توان گفت که هر کدام مشخص کرده‌اند که چگونه در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد. اصولگرایان قریب به 159 نفر را به عنوان لیست اولیه شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب منتشر کرده‌اند و اصلاح‌طلبان نیز با توجه به مقدورات احتمالا نزدیک به 40 کاندیدا که تقریبا 21 نفر آن‌ها از حوزه‌های انتخابیه‌ای غیر از تهران هستند، معرفی خواهند کرد.

فرج‌الله کمیجانی، دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد ترکیب مجلس آینده، توضیح داد: «هنوز اغلب اصلاح‌طلبان منتظر هستند تا تکلیف تایید صلاحیت‌ها و اعتراض‌ها مشخص شود. باید دید چه کسانی بالاخره مجوز حضور در انتخابات را پیدا خواهند کرد. بعد از این می‌توان دقیق‌تر تحلیل کرد، اما اگر همین شرایط باقی بماند و به نظر می‌رسد که ترکیب مجلس تقریبا مشخص است.»


او همچنین ادامه داد: «به نظر می‌رسد که بالغ بر 200 کرسی مجلس در اختیار اصولگرایان باشد و ما شاهد تشکیل مجلسی با اکثریت اصولگرا هستیم. احتمالا تعدادی اصلاح‌طلب یا منتسب به اصلاح‌طلبان از برخی حوزه‌های انتخابیه نیز شانس ورود به مجلس پیدا کنند. در چنین شرایطی شاید اصلاح‌طلبان بتوانند فراکسیون کوچکی تشکیل دهند. با این حال باید صبر کرد تا نتایج نهایی احراز صلاحیت‌ها و اعتراض‌ها مشخص شود.»


دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی همچنین در مورد احتمال تدوین و تهیه چند لیست انتخاباتی از سوی اصولگرایان نیز گفت:» شنیده شده که جبهه پایداری قرار است لیست جداگانه‌ای ارائه دهند که به نظر می‌رسد، چون اصولگرایان رقیبی برای خود نمی‌بینند پس می‌خواهند رقابتی سوری میان خودشان رقم بزنند. به هر روی اکثریت مجلس به احتمال زیاد از یک طیف خواهند بود.


او همچنین معتقد است که مجلس دوره یازدهم احتمالا ترکیبی مشابه مجلس هفتم یا نهم خواهد داشت.

 

منبع: پارسینه

نظر شما