شناسهٔ خبر: 37893233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح ٢٥٢ پروژه بااعتباری بالغ‌بر یک هزارو ٣٠٣ میلیارد تومان

فرماندار شهرستان رشت از افتتاح ٢٥٢ پروژه بااعتباری بالغ‌بر یک هزارو ٣٠٣ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال بیش از دو هزار برنامه ورزشی، فرهنگی و قرآنی و هنری در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، میرشمس مؤمنی زاده عصر امروز در جلسه شورای اداری رشت در سالن اجتماعات فرمانداری با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت ورود دو شهید گمنام به گیلان اظهار کرد: انتخابات نماد مشارکت سیاسی مردم در اداره کشور است.

وی از اعلام آمادگی کامل فرمانداری رشت و تمامی ادارات شهرستان جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر چهل و یکمین مراسم پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: در دهه فجر امسال بیش از دو هزار برنامه ورزشی، فرهنگی و قرآنی و هنری در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

فرماندار رشت با اشاره به بخش دوم فعالیت‌های ایام‌الله فجر گفت: افتتاح پروژه‌های عمرانی با حضور دو وزیر و یکی از معاونین رئیس‌جمهور انجام می‌شود و بخش سوم و مهم فعالیت شهرستان در این ایام مربوط به برگزاری مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری با حضور بیش از ٢٠ کشور در ورزشگاه ٦ هزارنفری شهرستان رشت است.

مؤمنی زاده از افتتاح ٢٥٢ پروژه بااعتباری بالغ‌بر یک هزارو ٣٠٣ میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: ٢٠٤ پروژه دولتی و با هزینه کرد ٢٥٧ میلیارد تومان، ٣٦ پروژه توسط بخش خصوصی بااعتبار هزار و ۳۶ میلیارد تومان و همچنین ١٢ پروژه به‌صورت کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی و با بودجه پیش‌بینی‌شده ٦١٠ میلیارد تومان باوجود تمام مشکلات اقتصادی سال ٩٨ در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طبق ماده ١١ انتخابات کشور همه دستگاه‌های دولتی موظف به همکاری با فرمانداری‌ها جهت برگزاری انتخاب پیش رو هستند، افزود: نتایج نهایی اعلام کاندیداهای نهایی تأیید صلاحیت شده ١١ بهمن‌ماه است که پس‌ازاین تاریخ و قبل از شروع تبلیغات قانونی، جلسه‌ای با تمامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده جهت هماهنگی بیشتر برگزار خواهد شد.

فرماندار رشت با توجه به نزدیکی ایام نوروز از تشکیل ستاد خدمات سفر شهرستان خبر داد و افزود: این ستاد در ٩ کمیته تخصصی به کار خود ادامه خواهد داد که تا هفته آتی این احکام به آن‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون فرماندار نیز در این جلسه با گرامیداشت ایام‌الله فجر اظهار کرد: زنگ انقلاب امسال و مطابق همه‌سال در تاریخ ١٢ بهمن به صدا درخواهد آمد.

ویشگاهی با بیان ‌اینکه بیش از دوسوم هزینه کردهای امسال دهه فجر توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: از ١٠ روز دهه مبارک فجر پنج روز به بخش مرکزی رشت و پنج روز برای سایر بخش‌های شهرستان برنامه‌های عمرانی و فرهنگی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از خودروهای متفرقه و دولتی به‌منظور ایاب ذهاب استفاده نخواهد شد، افزود: تمامی روسای ادارات توسط دو دستگاه اتوبوس مراسم پیش‌بینی‌شده حمل خواهند شد.

جانشین سپاه ناحیه مرکزی رشت نیز در این جلسه با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: مشکل اصلی جهاد و دفاع مقدس فراموشی و تحریف آن‌هاست که کاروان‌های راهیان نور برطرف‌کننده این مشکل خواهند بود.

محسن جعفری با بیان اینکه طبق آمار اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیلی به آمریکای جنایتکار و موشک‌باران پایگاه عین الاسد بیش از ١٤٠ آمریکایی کشته شدند افزود: در این حادثه بیش از ٢٠٠ مجروح بر جای ماند که دشمنان کوردل انقلاب اسلامی درصدد به حاشیه بردن این عملیات بودند که البته هرگز موفق نخواهند شد.

وی از میزبانی استان گیلان به‌منظور ورود دو شهید گمنام خبر داد و تصریح کرد: مراسم تشییع این دو لاله گمنام فردا رأس ساعت ٩ صبح در آستارا و در رشت از ناحیه سپاه رشت تا دانشگاه شهید چمران انجام خواهد شد.

ریاست ورزش و جوانان شهرستان رشت با اشاره به آمادگی کامل این اداره جهت برگزاری مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری شهید نامجو اظهار کرد: این مسابقه در ورزشگاه ٦ هزارنفری رشت برگزار می‌شود و تا به امروز بیش از ١٦ کشور از اعلام آمادگی جهت شرکت در این مسابقات خبر داده‌اند.

فخاری از افتتاح چهار پروژه در ایام‌الله فجر توسط وزیر محترم ورزش و جوانان خبر داد و گفت: پیست دوچرخه‌سواری رشت به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری خواهد شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظر شما