شناسهٔ خبر: 37892964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نرخ بیکاری در البرز به ١٣درصد رسید

کرج - ایرنا - معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری البرز با اشاره به عزم استان برای اشتغال عنوان کرد: نرخ بیکاری از ١٦.١ درصد در سال گذشته اکنون به ١٣درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

جهانگیر شاهمرادی روز سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در فرمانداری اشتهارد برگزار شد افزود:امسال ٣٠هزار اشتغال در استان ایجاد شده که از این تعداد ١٧هزار نفر جایگزین افراد بازنشسته و ١٣هزار شغل جدید بوده که مشمول بیمه اجباری هستند.

وی با اشاره به توسعه صادرات از این استان خاطر نشان کرد: پارسال صادرات از البرز ٢٨٠میلیون دلار بود و امسال با وجود فشار و تحریم ها این میزان  به ٤٤١ میلیون دلار رسیده است.

شاهمرادی با بیان اینکه البرز رتبه هفتم یا هشتم کشوری را در تعدادپروانه های بهره برداری شده را در کشور دارد گفت: این استان با کیفیت ترین شن و ماسه را در کشور تولید و رتبه دوم کشوری را در حوزه تولید قارچ خوراکی و شیر خام و رتبه سوم را در تولید تخم مرغ را دارد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به شعاع ١٢٠کیلومتری گفت: چندین سال است که شهرک صنعتی اشتهارد با این مشکل مواجه شده و با وجود وعده های مسوولان به قوا خود باقی است.
محمدجواد کولیوند با اشاره به مشکلات بخش تولید افزود: تنها کارخانه تولید پله برقی در البرز فعال است و با وجود ظرفیت های این واحد شاهد انعقاد قراردادهایی با کشورهایی از جمله چین برای واردات پله برقی هستیم.

نیاز به ١٠٠هزار میلیارد ریال برای تکمیل واحدهای صنعتی در البرز

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به وجود ٨٧٠واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ٤٠درصد در این استان گفت: برای تکمیل این پروژه ها نیازمند ١۰٠هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

رامین ربیعی افزود:تقاضای ما این است که این اعتبار برای تکمیل این پروژه ها تامین شود.

وی مستثنی نمودن شهرک های صنعتی البرز از شعاع ١٢٠کیلومتری یکی دیگر از نیازهای این استان عنوان و اضافه کرد: واحدهایی که در این شعاع قرار دارند نه مجوز توسعه، تغییر خط و افزایش تولید را ندارند.

ربیعی گفت: در واقع این واحدها در مرگ تدریجی قرار دارند.

 وی افزود:در صورتی که این استثنا شامل حال این واحدها شود می توانند به پویایی و تولید هر چه بیشتر برسند.

نظر شما