شناسهٔ خبر: 37891652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استقبال بی‌نظیر دانشجویان از جشنواره هنری ققنوس

معصومه بهرامی دبیر بخش ادبیات نمایشی جشنواره هنری ققنوس گفت: استقبال خوبی از این رویداد شده است و دانشجویان برای ارسال آثار خود تا پایان امروز فرصت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ معصومه بهرامی دبیر بخش ادبیات نمایشی جشنواره هنری دانشجویی ققنوس، در خصوص آثار دریافتی این دوره، در گفتگویی گفت: تاکنون حدود 200 اثر (فیلمنامه و نمایشنامه) به دبیرخانه جشنواره هنری دانشجویی ققنوس ارسال شده است؛ جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در تمامی دانشگاه‌ها نماینده دارد و دانشجویان آثار خود را به نمایندگان دانشگاه خود تحویل دادند.

وی افزود: بخش دیگر آثار از طریق دبیرخانه و یا بصورت مجازی دریافت شده است. دانشجویان سال 94 به بعد و همچنین فارغ التحصیلان سال 94 دانشگاه‌ها در این جشنواره شرکت کرده اند.

دبیر بخش ادبیات نمایشی جشنواره ققنوس با اشاره به استقبال بی نظیر دانشجویان گفت: کیفیت آثار بسیار خوب بوده است؛ و ما انتظار این حجم از استقبال را نداشتیم.این جشنواره در تهران بزرگ انجام می‌شود و برخی استان‌ها هم به نوبه خود و مجزا، جشنواره دانشجویی ققنوس را برگزار می‌کنند.

وی در خصوص داوری جشنواره هم گفت: علاقه‌مندان آثار خود را تا تاریخ ۵ بهمن ماه ارسال نموده اند. داوران از ۶ تا ۱۵ بهمن ماه آثار را داوری می‌کنند و در تاریخ‌های ۲۳ ،۲۴و ۲۵ بهمن ماه جشنواره برگزار می‌شود. در روز‌های ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه آثار نمایش داده و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود. در این روز‌ها اجرای نمایش و موسیقی، فیلم کوتاه و برگزاری گالری‌ها را هم خواهیم داشت. ما برای اولین بار در یک جشنواره هنری دانشجویی، عنوان فعالیت‌های اجتماعی و کار داوطلبانه را نیز اضافه کردیم تا شاهد آثاری در این زمینه هم باشیم. امسال بخش ویژه جشنواره ققنوس جایزه بزرگ سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی است.

پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس به همت بسیج دانشجویی تهران بزرگ و در بخش‌های عکس، خوشنویسی، هنر‌های تجسمی، فیلم کوتاه، آوا‌ها و نوا‌های انقلابی، پژوهش‌های هنری، ادبیات نمایشی، ادبیات داستانی، تئاتر و نمایش، نشریات دانشجویی و شعر برگزار می‌شود.

دبیرخانه دائمی جشنواره واقع در تهران، جنب متروی طالقانی، مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) است.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما