شناسهٔ خبر: 37891587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل گمرکات قم:

۱۰۰ هزار تن کالا از گمرکات قم صادر شد

قم - ایرنا - مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار از گمرکات قم به بازارهای بین المللی صادر شد.

صاحب‌خبر -

محمد خلیلی روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا،‌ بیان کرد: در همین رابطه محصولاتی همچون گرانول،‌ پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مواد و محصولات پلاستیکی و شیمیایی و هیدروکربن به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شده است.

وی بیان کرد: در بخش واردات نیز در این مدت ۵۳۰ هزار تن کالا همچون خودروسواری،‌ اجزا و قطعات موتورسیکلت، الیاف اکرولیک،‌ اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج و لوازم آرایشی و بهداشتی، وارد گمرکات استان شده است که بسیاری از این محصولات مواد اولیه مورد نیاز در خط تولید واحدهای صنعتی استان است.

وی ادامه داد: محصولات وارد شده به گمرکات استان بیشتر از کشورهایی مانند کره،‌ چین، هند،‌ ایتالیا،‌ امارات،‌ ترکیه و ژاپن به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار است.

درآمد کل گمرکات قم به ۳۷۱ میلیارد تومان رسید

خلیلی گفت:‌ درآمد کل گمرکات استان از ابتدای سال جاری تاکنون به رقم ۳۷۱ میلیارد تومان رسید که از مجموع کل درآمد در این مدت ۷۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض و مبلغ ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد استانی است.

وی افزود: در بخش ترانزیت نیز طی این مدت مقدار ۶۲هزار و ۵۹۴ تن کالا از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه از نظر وزن ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد:‌ در بخش امانات پستی نیز تعداد ۲۴۹ بسته به وزن ۴۵۷کیلوگرم از کشورهایی همچون آمریکا، استرالیا،‌ امارات،‌ آلمان و عراق به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی گمرکات استان قم وارد و ترخیص شده و تعداد یکهزار و ۱۲۶ بسته به وزن سه‌هزار و ۹۴۵ کیلوگرم هدیه و سوغات از این طریق صادر شده است.

مدیرکل گمرکات قم همچنین گفت: با تلاش اداره کل گمرکات قم و همکاری نیروی انتظامی و سازمان صمت استان در بخش قضایی نیز تعداد ۲۷۸ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۲۱۷ میلیارد تومان در گمرکات استان تشکیل شده است./

نظر شما