شناسهٔ خبر: 37891003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان:

کودکان و نوجوانان گیلانی با ۳۰۰ برنامه به استقبال دهه فجر می روند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان ویژه برنامه در ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: پویش بزرگداشت سرادر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی راه اندازی می شود.

صاحب‌خبر -

اسفندیار ضیایی در گفت وگو با ایسنا، از برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان ویژه برنامه در ایام الله دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: این ویژه‌برنامه‌ها با شعار «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهاد و مقاومت» برگزار می شود.

وی حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و هم‌گرایی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم‌نهاد در جهت پیوند افزون‌تر نسل کودک و نوجوان با آرمان‌های انقلاب اسلامی را از شاخصه‌های ویژه برنامه های کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت چهل ‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان گیلان دانست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان همچنین به عناوین مهم‌ترین برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان اشاره کرد و گفت: برگزاری آیین تجدید ‌میثاق ‌با آرمان‌های امام خمینی(ره)، اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب و شهدا در گلزار شهدای سلیمانداراب شهر رشت نقطه آغاز این برنامه‌ها خواهد بود.

ضیایی، برگزاری مسابقه‌های خوشنویسی و نقاشی تحت عنوان «همچون پدر، مهربان» و «دفتر انقلاب»، اجرای مهرواره «انس با پروردگار» و آیین تجلیل از ایثارگران سرفراز استان در قالب «طرح سپاس» را از دیگر فعالیت‌های این ایام دانست و تصریح کرد: نمایشگاه «‌مدرسه انقلاب» به میزبانی مدارس استان برگزار می شود.

وی از برگزاری مانورهای تشکیلاتی - مهارتی اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی با عنوان «یاوران انقلاب» و مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری خبر داد و متذکر شد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار، اهدای کتاب و دیدار با کودکان دارای بیماری‌های سخت نیز از برنامه‌های شاخص این کمیته است.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گیلان از ضرورت پاسداشت یاد و خاطره شهدا و معرفی بیش از پیش چهره‌های برجسته و ماندگار ایران اسلامی به جامعه هدف کانون پرورش فکری گفت و خاطرنشان کرد: در این راستا پویش بزرگداشت سرادر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی راه اندازی و نشست کتابخوان ویژه فرزندان کودک و نوجوان شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

ضیایی، اکران فیلم در سینما کانون، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی، برپایی کارگاه‌های آموزشی، راه‌اندازی کاروان امداد فرهنگی «پیک امید» برای ارایه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان روستایی و مناطق کم‌برخوردار شهری، برگزاری جشنواره غذای سالم و برپایی ایستگاه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مسیر راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن را از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان دانست.

انتهای پیام

نظر شما