شناسهٔ خبر: 37890907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار البرز:

نرخ بیکاری در البرز از ۱۶ درصد به ۱۳ درصد رسیده است

المیرا دادمهر (اگیر)

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز گفت: امسال ۳۰ هزار اشتغال در استان ایجاد شده که ۱۷هزار نفر از آنها جایگزین افراد بازنشسته بوده‌اند و ۱۳ هزار نفر هم شاغل جدید محسوب شده و امسال مشمول بیمه اجباری شده‌اند.

صاحب‌خبر -

جهانگیر شاهمرادی بعد از ظهر سه‌شنبه هشتم بهمن در جلسه اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در فرمانداری اشتهارد برگزار شد با بیان اینکه ۳۵۰۰ واحد صنعتی در البرز فعال است؛ اظهار کرد: البته تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی مجوز دار استان بیش از این آمار است ولی با توجه به محدودیت هایی که قانون هوای پاک و قانون ۱۲۰ کیلومتری ایجاد کرده؛ بسیاری از آنها ناچارند در قالب واحدهای صنفی فعالیت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ۳۰ درصد قطعات خودروی کشور در البرز تولید می‎‌شود و این استان ۵۳ واحد تولید دارو، ۱۵۰  برند ملی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی و ۲۳ کارخانه آرد را در خود جای داده و به عنوان میز ماکارونی کشور شناخته شده است.

وی اضافه کرد: این استان با کیفیت ترین شن و ماسه کشور را تولید می کند و در رتبه دوم کشوری در حوزه تولید قارچ خوراکی و شیر خام و رتبه سوم را در تولید تخم مرغ دارد.

شاهمرادی توضیح داد: البرز رتبه هفت یا هشت کشوری را در حوزه تعداد پروانه های بهره برداری را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با اشاره به میزان صادرات استان ادامه داد:  سال گذشته میزان صادرات البرز ۲۸۰ میلیون دلار بوده و علی رغم اعمال تحریم و فشارها میزان صادرات ۹ماهه امسال به ۴۴۱میلیون دلار رسیده است.

وی تصریح کرد: مسئولان استان تمرکز ویژه ای در حوزه اشتغال دارند و بر این مبنا موفق شدیم نرخ بیکاری را از ۱۶.۱ در سال گذشته به حدود ۱۳درصد برسانیم.

وی توضیح داد: امسال ۳۰ هزار اشتغال در استان ایجاد شده که ۱۷هزار نفر از آنها جایگزین افراد بازنشسته بوده‌اند و ۱۳ هزار نفر هم شاغل جدید محسوب شده و امسال مشمول بیمه اجباری شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما