شناسهٔ خبر: 37890360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در نخستین همایش روسای مراکز تاکید شد

ایرنا نقش موثری در افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس دارد

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: این خبرگزاری نقش موثری در افزایش سطح آگاهی و انگیزه مردم در سراسر کشور برای مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای دارد.

صاحب‌خبر -

نخستین همایش ویدئو کنفرانسی(مجازی) مدیران سازمان مرکزی و روسای دفاتر ایرنا در سراسر کشور با موضوع بررسی تحولات اخیر کشور و انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین بررسی مسائل داخلی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و موانع و فرصت های پیش رو با حضور سید ضیا هاشمی مدیر عامل، پدرام الوندی معاون خبر، مهدی شفیعی معاون اجرایی و مدیران کل این سازمان روز سه شنبه برگزار شد.

سید ضیا هاشمی در این همایش مجازی اظهار داشت: ایرنا باید با آگاه سازی و اطلاع رسانی مانع قهر مردم با صندوق های رای شود و در جلب مشارکت برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تلاش کند.
وی سیاست کلی نظام در بحث انتخابات مشارکت حداکثری مردم عنوان کرد و گفت :برخی از فعالیت ها و سلیقه ها به دنبال ایجاد تعارض با مشارکت مردم در انتخابات است که باید از ظرفیت این رسانه به عنوان خبرگزاری رسمی نظام در حضور حداکثری ملت در انتخابات بهره برد.

به گزارش ایرنا دوم اسفند ماه سالجاری موعد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
هاشمی با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد اخبار خبرگزاری ایرنا از سوی دفاتر مراکز این خبرگزاری در استان ها منتشر می شود  افزود: باید ضریب نفوذ و تاثیرگذاری این اخبار در بین مخاطبان بیشتر کنیم .
وی تاکید کرد: ارتقای کمی و کیفی اخبار و چالش با رویدادهای خبری باید بیش از گذشته مورد توجه خبرنگاران و روسای دفاتر قرار گیرد ضمن اینکه آموزش نقش مهمی در توانمندسازی خبرنگاران و درخشش آنان در حوزه های مختلف دارد.
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با بیان اینکه باید از تکنولوژی ها و فضای مجازی حداکثر استفاده را کرد، گفت: برگزاری همایش های مجازی تعامل و ارتباط بین دفاتر استان های خبرگزاری ایرنا را ارتقا می بخشد و در انتشار اخبار با سرعت و دقت بیشتر کمک شایانی می کند.
وی اضافه کرد: همچنین باید آموزش ها از طریق فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد و ارتقا پیدا کند.
هاشمی از تولید اطلس اقتصادی کشوری در این سازمان خبر داد و بیان داشت: یکی از  اولویت های این سازمان تولید این اطلس است که به رونق تولید داخلی، اقتصادی و معرفی حوزه های اقتصادی در کشور کمک می کند.
وی خاطر نشان کرد: روسای دفاتر باید با قطب های اقتصادی در هر استان ارتباط و تعامل برقرار کنند و باعث تقویت حوزه های اقتصادی شوند.


اخبار با نگاه مردم محوری در رویدادهای مختلف منتشر شود
معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز در ادامه این همایش مجازی اظهار داشت: همه مراکز و دفاتر این خبرگزاری باید در سراسر کشور بازتاب صدای مردم باشند و مشکلات آنان را با نگاه مردم محوری منعکس کنند.
پدرام الوندی با اشاره به عملکرد قابل قبول مراکز ایرنا در استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان در حوادث اخیر به ویژه سیل  افزود: این دو مرکز در رسانه ای کردن تحولات استان خود سربلند بودند و گزارش به خوبی توانستند صدای مردم را در مشکلات سیل رسانه ای کنند و به عنوان منبعی برای سایر خبرگزاری ها باشند.
وی با اشاره به پوشش رسانه ای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رویکرد کلی در این سازمان مبتنی بر سیاست های دولت و تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و بازتاب گسترده رسانه ای است.
معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تاکید کرد: برخی از جریان های مخرب به دنبال تخریب جمهوریت نظام هستند و فعالیت را در این عرصه شروع کرده اند که باید خبرنگاران و روسای دفاتر در راستای سیاست های نظام جمهوری و جلب مشارکت های حداکثری مردم در انتخابات، اخبار را منتشر خواهند کرد.
وی به همکاری اداره کل پژوهش ایرنا با مراکز استانی برای تولیدات هدفمند اشاره کرد و گفت : دستاوردهای این همکاری از نقاط قوت ایرنا به شمار می رود که نتایج آن در قالب کتابی در اختیار مسوولان قرار می گیرد.
الوندی  از راه اندازی سامانه مدرسه خبر و دانا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سامانه ها با تولید محتواهای غنی آموزشی و سنجش اخبار می تواند در  ارتقای کمی و کیفی اخبار تاثیر گذار باشند .


مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امسال اهمیت ویژه ای دارد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی ایرنا نیز در ادامه این همایش مجازی با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات اظهار داشت: رهبری تاکید کرده اند که شرکت مردم در انتخابات کشور را بیمه می کند از این رو مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امسال اهمیت ویژه ای دارد.
مهدی شفیعی بیان داشت: دشمن با فضاسازی ها پیگیر مساله انتخابات در کشورمان است و در سیاست های خارجی و بین المللی این موضوع را مورد اهتمام قرار داده است.


برگزاری ۱۰۰ میزگرد تخصصی در دفاتر ایرنا
  مدیرکل اخبار استانهای ایرنا در ادامه این همایش از برگزاری ۱۰۰ میزگرد تخصصی در موضوع های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با حضور اساتید و نخبگان دانشگاهی از ابتدای سال تا کنون در استانها خبر داد.
فاطمه نوری با اشاره به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با نام رونق تولید ملی گفت: ١٨ میزگرد تخصصی و ٦٠ فراورده خبری با موضوع نهضت تولید در این زمینه در مراکز استانی تولید شده است که تا پایان سال بسته خبری کامل آن را ارائه خواهیم کرد.
وی از تشکیل ٥٠ پرونده با موضوع های مختلف خبر داد و گفت: این امر باعث جمع بندی و تسهیل در دسترسی به اخبار شده است.
مدیرکل اخبار استانهای ایرنا موضوع پوشش مناسب و حرفه ای برگزاری انتخابات مجلس در دوم اسفندماه را مورد تاکید مراکز استانها قرار داد.
وی با اشاره به اینکه امسال پرحادثه ترین روزها را با همکاری و همدلی روسای دفاتر و خبرنگاران سپری کردیم که تلخ ترین آن شهادت جانسوز سردار سلیمانی بود گفت: روسای  مراکز در استان های تهران، مشهد، کرمان و قم آیین تشییع و خاکسپاری این شهید بزرگوار را خوب پوشش دادند و تولیدهای این دفاتر به عنوان منابعی برای سایر خبرگزاری ها شدند.
سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه چهار تن از همرزمانش و ابومهدی المهندس معاون فرمانده الحشد الشعبی با شماری از یارانش در بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ در اثر حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به دستور شخص ترامپ در جاده فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به سیل در استان سیستان و بلوچستان گفت: با وقوع بارش های سیل آسا شاهد اتفاق های ناگوار در این استان و شهرها و روستاهای آن و بازتاب رسانه ای مناسب شده ایم.
نوری خاطر نشان کرد: نگاه ویژه به مناطق محروم یکی از رویکردهای این سازمان در تمامی دفاتر است که مورد توجه قرار گرفته است.
بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شد.
شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشت.
مدیرکل اخبار استانهای ایرنا با اشاره به تشکیل گروهی برای آنالیز اخبار استانها بیان داشت: هدف از تشکیل این گروه ارتقای کمی و کیفی تولیدات است .

وی اضافه کرد : روزانه شاهد اخبار و گزارش های خوب و تاثیرگذار در حوزه های مختلف هستیم که برخی از این اخبار در فهرست پربازدیدها قرار دارند.

.

در ادامه این همایش روسای مراکز مشهد، اهواز، زاهدان، بیرجند، بجنورد، یاسوج، شهرکرد، شیراز، خرم آباد، سمنان، کرمان، یزد، بندرعباس، بوشهر، قم و برخی دفاتر با ارایه گزارشی از شرایط انتخاباتی در استان ها از جمله مشارکت مردم، تحرکات انتخاباتی، ردصلاحیت ها و فعالیت احزاب و گروهها بر تعامل با دست اندرکاران برگزاری انتخابات، پوشش خبری منطبق با قانون انتخابات با رویکرد مشارکت حداکثری و پرشور مردم در انتخابات پیش رو تاکید کردند.

نظر شما