شناسهٔ خبر: 37889623 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تخلیه شهروندان هندی از چین آغاز شد

دهلی نو-ایرنا- وزارت امورخارجه هند روز سه شنبه اعلام کرد: با توجه به افزایش تلفات ویروس کرونا و موارد ابتلا به آن در چین، هند تمام شهروندان خود را از شهر ووهان و استان هوبی این کشور خارج خواهد کرد.اقدامی که روند اصلی آن آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

نشریه " تایمز او ایندیا" روز سه شنبه  به نقل از راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجه هند در حساب تویتری خود نوشت: ما روند آمادگی برای خروج شهروندان هندی  از چین را که تحت تاثیر وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند، آغاز کرده ایم.

حدود ۳۵۰ شهروند هندی در شهر ووهان چین حضور دارند و دولت هند از چین درخواست کرده تا پکن  برای خروج این افراد با دهلی نو همکاری کند.

این درحالی است که به گفته مقام های هندی، سه شهروند هندی در شهر دهلی نو که اخیرا از چین بازگشته اند، روز گذشته به دلیل داشتن علایم مشابه ویروس کرونا، خود را به بیمارستان رام مانوهار لویلا معرفی کرده و در این بیمارستان بستری شده اند.

یک مقام هندی گفت: دو نفر از این افراد حدود دو هفته پیش از چین به هند بازگشتند و یک نفر دیگر حدود یک ماه پیش از چین بازگشته است.

میناکشی باردواج دکتر ارشد بیمارستان رام مانوهار لویلا گفت: این افراد دارای علایم مشابه با سرما خوردگی و آنفلوانزا هستند اما به دلیل سابقه سفر به چین، ما احتیاط لازم را انجام می دهیم. اکنون این افراد در بخش قرنطینه قرار دارند.

افزایش نظارت مرزی 

دولت نپال روز گذشته تایید کرد که یک دانشجوی این کشور پس از بازگشت از شهر ووهان چین به ویروس کرونا مبتلا شده است.

پس از تایید انتقال ویروس کرونا به نپال، هند یک تیم پزشکی به ایالت بنگال که دارای مرز مشترک با کشور نپال است منتقل کرده و نظارت بر مرز های مشترک خود با این کشور را افزایش داده است.

وزارت بهداشت هند اعلام کرد: تیم های پزشکی در مناطق مرزی مشترک با نپال در حالت آماده باش قرار دارند.

به گفته مقام های هندی تا روز دوشنبه هفته جاری بیش از ۳۰ هزار مسافر چین در فرودگاه های هند تحت بررسی قرار گرفته اند اما تاکنون هیچ  موردی از ابتلا به این ویروس گزارش نشده است.

قرنطینه شهروند چینی

مقام های هندی همچنان اعلام کرده اند که یک جهانگرد چینی که به تب بالا مبتلا بوده در  بیمارستان شهر کلکته تحت قرنطینه قرار گرفته است.

ویوک کومار رییس بخش بهداشت و درمان ایالت بنگال غربی گفت: این شهروند چینی چند ماه در سفر بوده و از ماداگاسکار به هند سفر کرده که به عنوان اقدام پیشگیرانه وی در قرنطینه قرار گرفته است. ما منتظر جواب آزمایش های این فرد هستیم.

این درحالی است که مقام های ایالت کرالا حدود ۴۳۶ نفر که به تازگی از چین به هند بازگشته اند را تحت مراقبت قرار داده اند.

در سایر ایالت های هند مانند ماهاراشترا، بیهار، پنجاب، گجرات، تلانگانا، کارناتاکا و گوا نیز به دستور مقام های محلی هزاران نفر  در فرودگاه ها بررسی شدند و صدها  نفر دیگر  نیز در بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد تا ساعت ۲۴ دوشنبه شب ویروس کرونا باعث جان باختن ۱۰۶ تن و همچنین ابتلای چهار هزار و ۵۱۵ تن دیگر در این کشور شده است.

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم شیوع یافته است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

نظر شما