شناسهٔ خبر: 37889490 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

توصیه هاشمی به فتاح | زمین‌های چیتگر به دردت نمی‌خورد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر فتاح بخواهد زمین‌های چیتگر را بگیرد به او توصیه می‌کنم که این کار را نکند زیرا این زمین‌ها به درد وی نمی‌خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی امروز شورای سالامی شهر تهران گفت: در جلسه امروز ابتدا رابط شورایاران منطقه ۱۴ با حضور در صحن علنی شورا برخی از مسائل و مشکلات منطقه ۱۴ را تشریح کرد و ۷، ۸ نفر از اعضای شورای نیز در این خصوص به ارائه نظرات خود پرداختند.

وی ادامه داد: اولین دستور کار امروز شورا لایحه یک فوریتی آیین نامه مربوط به ماده ۷ بود که  برای سازمان آتش‌نشانی درآمد پایدار ایجاد می‌کرد که یک فوریت این لایحه به تصویب رسید.

هاشمی افزود: پیشنهادات در خصوص لایحه مربوط به مشاغل خانگی نیز از دیگر دستور کارهای امروز شورا بود و تمام پیشنهادات را در این زمینه به اتمام رساندیم و این لایحه نیز به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع پارک‌های عمومی گفت: این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و  لایحه پرکاری بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بخشی از پارک چیتگر ما به ازای استفاده برای بزرگراه تهران - شمال از سوی بنیاد مستضعفان مورد استفاده قرار می‌گیرد و قرار است در این خصوص تهاتری صورت بگیرد گفت: این خبر صحیح نیست و خبری انحرافی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این موضوع به هیچ وجه نمی‌تواند اتفاق بیفتد. برای بنیاد مستضعفان چه فایده‌ای دارد که پارک چیتگر را بگیرد؟ بنیاد مستضعفان باید زمینی را در اختیار بگیرد که بتواند در آن ساخت و ساز انجام بدهد.

هاشمی ادامه داد: اگر زمین‌های واگذار شده قابل ساخت و ساز باشد این امکان وجود دارد و موضوع فرق می‌کند اما در موضوع پارک چیتگر این خبر انحرافی است و آقای فتاح علاقه‌مند به چنین کاری نیست  چرا که پارک چیتگر برای این کار به دردش نمی‌خورد.

وی افزود: البته اگر هم ایشان بخواهند این کار را بکنند بنده به فتاح توصیه می‌کنم از این کار خودداری کند و یک جای بهتر زمین در اختیار بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع پارکینگ‌ها و پارک حاشیه‌ای گفت: اصولا هر موضوعی که شما می‌خواهید مدیریت بکنید مسئله عرضه و تقاضا در آن مهم است. وقتی تقاضا از عرضه بیشتر می‌شود و شما با یک روشی آن را در اختیار دیگران قرار می‌دهید باعث رانت می‌شود، وقتی رانت ایجاد شد باعث مافیا می‌شود.

وی افزود: در موضوع پارکینگ‌ها اگر در جایی عرضه از تقاضا بیشتر است به راحتی می‌شود بحث رزرو و سایر طرح‌ها را عملی کرد اما وقتی در جایی عرضه از تقاضا کمتر باشد باید شرایطی گذاشت که مردم بتوانند به صورت مساوی از این امکانات استفاده کنند.

هاشمی گفت: این موضوع برای شهرداری سخت می‌شود و دچار مشکل می‌شود اما  یک پارکینگ خصوصی می‌تواند پارکینگ‌هایش را به صورت رزرو ارائه کند و این موضوع به منافع خودش مرتبط است و می‌تواند عمل کند.

نظر شما