شناسهٔ خبر: 37889413 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

روایت عضو مجمع تشخیص از نظر رهبر انقلاب درباره لوایح FAFT

تسنیم نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس مجمع در یکی از جلسات به دیدارش با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت که در آن دیدار نظر رهبری را درباره لوایح پالرمو و CFT ‌جویا شده و رهبر انقلاب نیز در پاسخ گفته‌اند که در رابطه با این لوایح من به جمع‌بندی نرسیده‌ام و هر تصمیمی که اعضای مجمع اتخاذ کردند همان را لحاظ کنید.

صاحب‌خبر -

سید محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر موافقت رهبر انقلاب با تصویب لوایح پالرمو و CFT گفت: در رابطه با نظر رهبر انقلاب درباره دو لایحه پالرمو و CFT دو نقل قول وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک نقل‌قول مربوط به آقای روحانی است که گفتند رهبری مخالفتی ندارد، گفت: اما نقل قول غیرمستقیم در این رابطه از سوی آقای آملی لاریجانی در صحن مجمع بیان شد. رئیس مجمع در یکی از جلسات به دیدارش با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت که در آن دیدار نظر رهبری را درباره لوایح پالرمو و CFT ‌جویا شده و رهبر انقلاب نیز در پاسخ گفته‌اند که در رابطه با این لوایح من به جمع‌بندی نرسیده‌ام و هر تصمیمی که اعضای مجمع اتخاذ کردند همان را لحاظ کنید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جریان بررسی‌های یک ساله مجمع تشخیص بر روی پالرمو و CFT، نامه یا دست‌نوشت یا هر مطلبی که حاکی از تایید این دو لایحه از سوی رهبری باشد، به دست اعضای مجمع رسیده است؟ تصریح کرد: در این زمینه خیر. ولی پنج تن از  مسئولان ارشد دولت از جمله وزیر اقتصاد، وزیر خارجه، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، رئیس‌ بانک مرکزی و معاون اول رئیس‌جمهور نامه‌های جداگانه‌ای را برای رهبر انقلاب فرستاده بودند که رهبری پس از خواندن این نامه‌ها، آنها را به مجمع ارجاع داده و گفتند که اعضای مجمع با امعان نظر به این نامه‌ها در رابطه با عضویت یا عدم عضویت ایران در این دو کنوانسیون تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

۲۱۷۲۱۵

نظر شما