شناسهٔ خبر: 37889328 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

«تتلو» بازداشت شد

سخنگوی نیروی انتظامی از بازداشت امیرحسین مقصودلو (تتلو) خبر داد.

صاحب‌خبر -
سردار احمد نوریان سخنگوی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از بازداشت  امیرحسین مقصودلو «تتلو» به درخواست پلیس ایران در ترکیه خبر داد.

وی گفت: به علت پرونده‌های قضایی که برای «تتلو» در ایران تشکیل شده بود، اعلان قرمز اینترپل برای این فرد اعلام و وی در ترکیه بازداشت شد.

به گفته سردار نوریان «تتلو» در حال حاضر در بازداشت است و بعد از طی مراحل اداری انتقال وی به ایران، وی تحویل پلیس اینترپل ایران می‌شود.

«امیرحسین مقصودلو» معروف به «تتلو» مدتی قبل در صفحه اینستاگرامی خود به حضرت امام حسین (ع) و مادر ایشان حضرت فاطمه زهرا (س) بی احترامی کرده بود.

تتلو کیست؟

امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو در سال ۱۳۸۲ آغاز به کار کرد و با وبلاگی که امین دانکر، دوست نزدیک او ایجاد کرده بود به انتشار اثرهایش پرداخت.

در سال ۲۰۱۲، تتلو نخستین آلبومش را منتشر کرد.

تتلو در ۱۲ آذر ۱۳۹۲ توسط پلیس امنیت اخلاقی ایران بازداشت و پس از مدتی در ۱۴ آذر ۱۳۹۲ آزاد شد.

او پس از آزادی با انتشار نامه‌ای از طرفدارانش عذرخواهی کرد. امیر تتلو پس از دستگیری و آزادشدن در صفحهٔ رسمی فیس‌بوک خود این اخبار را منتشر کرد. چند بار نسبت به اشتباهاتش اقرار کرد و در یک فایل صوتی خبر از پشیمان شدنش داد.

چندی بعد، اخبار مبنی بر انتشار ندامت‌نامه‌ای از او و تلاشش برای کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

«تتلو» بازداشت شد

ماجرای پیوستن تتلو به پرسپولیس

امیر تتلو در روز ۲۲ مهرماه ۱۳۹۳ به‌طور سرزده به تمرین تیم پرسپولیس وارد شد و اعلام کرد می‌خواهد جای علی کریمی را در این تیم بگیرد.

طبق نوشته‌های مطبوعات در روزهای بعد اعلام شد امیر تتلو در همان روز توسط حمید درخشان سرمربی وقت پرسپولیس از تمرین این تیم اخراج شده‌ است.

خوردبین سرپرست تیم پرسپولیس نیز بیان کرد که محترمانه از امیر تتلو خواسته‌است که برود.

بعد از این حواشی امیر تتلو در صفحه فیس‌بوک خودش اعلام کرد نمی‌خواهد برای پرسپولیس حاشیه‌سازی کند و قصد دارد فوتبال را در تیم راه‌آهن آغاز کند.

اما چند روز پس از این سخنان امید گلمکانی معاون رسانه‌ای باشگاه راه‌آهن اعلام کرد: «با توجه به اینکه از ابتدای لیگ چهاردهم بنای باشگاه راه‌آهن بر مبنای آن قرار گرفته که تمرینات تیم به دور از هرگونه هیاهوی رسانه‌ای برگزار شود تا کادرفنی و بازیکنان تمام تمرکز خود را بر روی مسائل فنی قرار داده و مطرح شدن مسائل حاشیه‌ای به ویژه خارج از فوتبال، تمرکز تیم را برهم نزند، ضمن ادای احترام به اظهارنظرهای مختلف در این زمینه، با عرض عذرخواهی، از حضور افراد متفرقه در جریان تمرینات تیم راه‌آهن، ممانعت خواهد شد.»

آذر ماه سال 96 بود که این خواننده زیرزمینی که حواشی زیادی داشته است با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، نوشت: «من عاشق این شهر بودم، اما خداحافظ تهران، خداحافظ ایران». وی ساعاتی پس از این پست تصویر دیگری از خود در هواپیما را منتشر و خداحافظی کرد.

نظر شما