شناسهٔ خبر: 37889059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون اقتصادی استاندار ایلام اعلام کرد

خبری خوش برای واحدهای تولیدی بدهکار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: دولت در راستای حمایت از تولید برای واحدهای تولیدی بدهکار بخشنامه جدیدی صادر کرده است که برنامه نرم افزاری آن در بانک ها در حال راه اندازی است.

صاحب‌خبر -

«حیدر نعمتی» در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ، با اعلام این خبر،  اظهار کرد: دولت در راستای حمایت از تولید برای واحدهای تولیدی بدهکار بخشنامه جدیدی صادر کرده است که برنامه نرم افزاری آن در بانک ها در حال راه اندازی بود و ضروری است برای استفاده از این ظرفیت قانونی و حمایت از تولید اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه ها صورت گیرد. 

وی گفت:  از واحدها به دلیل انباشت بدهی به تملک بانک درآمده اند مجریان آنها همچنان اصرار به حمایت دارند که به دستور استاندار ایلام و به منظور همفکری برای یافتن راهی که بتوان به احیای مجدد و رونق دوباره این واحدها کمک کرد، در نشست ستاد تسهیل مطرح می‌شوند.

نعمتی تصریح کرد: با وجود اینکه طرح ایلام عینک، طرح زرجین بافت و چندین طرح دیگر اکنون با مشکلات بدهی بانکی، مالیاتی و ... مواجه اند و حتی برخی تملک شده یا اجرائیه صادر شده است اما باز با این شرایط پیگیری و مذاکراتی انجام گرفته است که یک مهلت مجدد برای تعیین تکلیف آنها داده شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۸ اکنون بر اساس بخشنامه جدید به صورت شناور در اختیار همه استان ها قرار دارد و هر استانی که طرح بیشتر معرفی کند می تواند از این محل در راستای رونق تولید اعتبار جذب کند، تاکید کرد: این ظرفیت در این شرایط می‌تواند کمک قابل توجهی به توسعه واحدهای تولیدی استان کند.

در این نشست پنج طرح مشکل دار از سوی صنعت، معدن و تجارت استان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما