شناسهٔ خبر: 37887790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امیر آذر افروز:

توجه قلبی ارتش به رهبر دینی خود، سبب فاصله گرفتن از شاه شد

عرفان غروی

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری، گفت: رژیم طاغوت انتظار حفظ تاج و تخت را از ارتش خود داشت، اما نتیجه‌ای کاملاً عکس دریافت کرد.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ محسن آذر افروز، امروز (سه‌شنبه-۸ بهمن) در نشست خبری چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشریح برنامه‌های مصوب دهه فجر در نیروهای مسلح، اظهار کرد: یکی از کمیته‌های فعال و مؤثر در بزرگداشت دهه فجر،‌ کمیته نیروهای مسلح است که در اصفهان نقش پررنگ‌تری دارد زیرا تعداد زیادی از نیروهای مسلح از نظر کمی و کیفی در اصفهان حضور دارند و امسال ریاست این کمیته بر عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی در رابطه با نام‌گذاری روزهای دهه فجر، ادامه داد: ۱۱ بهمن، مراسم تجلیل از پیشگامان انقلاب اسلامی است که در محل سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز اصفهان انجام می‌شود. ۱۲ بهمن‌ماه با عنوان روز ولایت مداری، انقلابی گری و پیوند ناگسستنی امت و اسلام، همایش ورزشکاران نیروهای مسلح از مجموعه ۲۲ بهمن به سمت گلستان شهدا انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان به ویژه هیئت ورزش‌های همگانی برنامه‌هایی تحت عنوان فجر تا نوروز اجرا خواهد کرد. روز ۱۳ بهمن تفکر دینی فرهنگ و هنر انقلابی و تمدن نوین اسلامی است که با شرکت در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در محل نمایشگاه‌های استان اصفهان غرفه‌هایی برای نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است.

آذر افروز افزود: روز ۱۴ بهمن با عنوان جوان انقلابی، جهاد علمی و امیدآفرینی نام‌گذاری شده است که در این روز منتخبان از نیروهای مسلح با حضور در دفتر امام جمعه استان اصفهان نماز وحدت را به امامت ایشان برگزار خواهند کرد.

وی یادآور شد: ۱۵ بهمن با عنوان مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است که مراسم برگزاری محفل قرآن با حضور قاریان کشوری و لشکری در همه یگان‌ها برگزار می‌شود که یک روز فرهنگی در سطح نیروهای مسلح خواهد بود. همچنین ۱۶ بهمن‌ماه با عنوان سبک زندگی ایرانی، اسلامی، اعتلای منزلت زن و تحکیم خانواده است که این روز نیز یک روز فرهنگی است.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری، ادامه داد: ۱۷ بهمن روز معنویت، ایثار و شهادت نام‌گذاری شده است که همه اقشار به ویژه نیروهای مسلح در مراسم عطرافشانی گلستان شهدا شرکت خواهند کرد. ۱۸ بهمن نیز با عنوان قرآن، وحدت اسلامی و آمادگی برای ظهور امام زمان(عج) نام‌گذاری شده است و نماز وحدت‌آفرین جمعه با حضور گسترده نیروهای مسلح در مصلای بزرگ اصفهان برگزار می‌شود.

آذر افروز گفت: ۱۹ بهمن روز امنیت پایدار، بازدارندگی و پاسداری از انقلاب اسلامی است که هر یگانی در پایگاه‌های خود برای کارکنان پایوَر و وظیفه مراسم تجلیل و جشن برگزار می‌کند.

وی افزود: ۲۰ بهمن‌ماه با عنوان مردم‌سالاری دینی، عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد نام‌گذاری شده است که مسابقات تیراندازی برای تمام یگان‌های مسلح در اصفهان برگزار می‌شود. روز ۲۱ بهمن با نام جهاد، مقاومت و استکبارستیزی نام‌گذاری شده که برنامه افتتاح پروژه‌های دفاعی را دستور کار برای نیروهای مسلح قرار دادیم.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری تصریح کرد: روز ۲۲ بهمن حماسه حضور، عظمت ملت و تکریم سردار دل‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی است که مانند همه اقشار مردم همه کارکنان و فرماندهان به همراه خانواده‌های خود حضور باشکوهی خواهند داشت.

آذر افروز در رابطه با تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها، گفت: انقلاب‌های زیادی در قرن گذشته دیده‌ایم، اما از منظر اسلام، انقلاب اسلامی آرمان خواهی و عقیده به مکتبی است که در ابتدا گروه پیشرو را وارد میدان مبارزه انقلابی می‌کند و سپس با بسیج توده مردم انقلاب را به جامعه می‌کشاند و پس از آن با مردم‌ انقلاب را به پیروزی می‌رساند. در این انقلاب گروهی برای خدا می‌جنگند و گروهی دیگر مانع آن می‌شوند. از جمله شاخص‌های اسلام در وقوع انقلاب ایران، نقش رهبری است که این موارد از تمایزهای انقلاب ایران با سایر انقلاب‌ها است.

وی در خصوص نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اگر بخواهیم بگوییم یک قشر در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته است، بی‌انصافی است و نقش دیگر اقشار مردم کم رنگ می‌شود. رژیم طاغوت انتظار حفظ تاج و تخت را از ارتش خود داشت، اما نتیجه‌ای کاملاً عکس را دریافت کرد. در دنیا چنین ارتشی وجود ندارد و موضوعی به عنوان آرمان‌گرایی در آن‌ها وجود ندارد و این یکی از ویژگی‌های ارتش است که امام خمینی(ره) آن را به ارتش هدیه دادند. ارتش نیز با تقدیم نزدیک به ۴۹ هزار شهید در جنگ تحمیلی و ۸ شهید مدافع حرم و دیگر شهدا وفاداری خود به نظام را اثبات کرده است.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری، خاطرنشان کرد: ضعف ساختاری فرماندهی ارتش، رفتار تبعیض‌آمیز و فاصله طبقاتی بین سلسله مراتب ارتش شاه، توجه قلبی کارکنان ارتش به رهبر دینی خود در فرانسه از علت‌های فاصله ارتش با شاه بود. رابطه صمیمی ارتش با مردم از زمان ورود امام خمینی به ایران دیده می‌شود و امام خطاب به ارتش فرمودند "ارتش باید مستقل باشد و نباید زیر فرمان نیروهای اجنبی باشد". در حال حاضر همه برنامه‌ها در ارتش بومی ‌شده‌اند.

همچنین مجید صلاحی، مدیر عملیات تبلیغی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در این نشست، اظهار کرد: اولین برنامه در بسیج و سپاه پاسداران عطرافشانی حرم حضرت امام خمینی(ره) توسط بسیجیان ناحیه کاشان است که روز دهم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. ۳۰ ایستگاه فرهنگی تحت عنوان خیمه‌های انقلاب در نقاط مختلف استان خواهیم داشت که در این خیمه‌ها برنامه‌های فرهنگی خدماتی و اجتماعی برگزار می‌شود و این برنامه از ۱۷ تا ۲۲ بهمن در سطح شهر ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: روز ۲۵ بهمن‌ماه از ساعت ۲۱ در خیمه‌ها بانگ الله‌اکبر و نورافشانی را انجام خواهیم داد. ۱۱ بهمن برنامه‌ای تحت عنوان اختتامیه جشنواره استانی گروه‌های سرود پایگاه‌های مقاومت بسیج از ساعت ۱۵:۳۰ در خیمه شهدای بسیج در خیابان کمال اسماعیل برگزار می‌شود. نهضتی با عنوان هر جهادگر، یک خدمت توسط بسیج سازندگی اجرا خواهد شد که به نیابت از سردار سلیمانی و شهدای مقاومت در مناطق کم برخوردار کارهای جهادی و ویژه‌ای انجام خواهیم داد.

صلاحی افزود: برنامه‌ای با عنوان مکتب شهید سلیمانی که اجرای طرح‌های فرهنگی و هنری در آن دیده شده است از ۳ بهمن تا ۳ اسفند توسط تمام پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان اجرا خواهد شد. در تمام رده‌های سپاه نیز نشست‌های روشنگری را خواهیم داشت و همچنین بحث کرسی‌های آزاد اندیشی را نیز بسیج دانشجویی پیگیری خواهد کرد.

مدیر عملیات تبلیغی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، گفت: بسیج دانش‌آموزی نیز برنامه‌ای تحت عنوان لاله‌های روشن که یادواره شهدای دانش‌آموز است را اجرا خواهد کرد. همچنین اولین سالگرد شهادت شهدای امنیت را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظر شما