شناسهٔ خبر: 37887729 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شیخ حسنی در گفتگو با دانشجو:

ظریف به خاطر ضربه به عزت ملی از مردم عذرخواهی کند / دعوت ملا نوری به مناظره دانشگاهی

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر گفت: وزیر امور خارجه کشورمان به خاطر جریحه دار کردن احساسات ملت و ضربه به عزت ملی از مردم عذرخواهی کند.

صاحب‌خبر -

شیخ حسنی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: در هفته‌های گذشته حوادثی رخ داد که چندین و چند بار ملت ایران را به بهت و حیرت فرو برد. چند هفته پر التهابی که با ترور تلخ شهید سلیمانی آغاز شد، جان باختگان تشییع کرمان را در پی داشت و با خبر شهادت مسافران هواپیمای اکراینی به نهایت تلخی خود رسید. مردمی که این روز‌های سخت را پشت سر گذاشتند برایشان بیش از پیش، جنایات آمریکا روشن شد. با این حال در روز‌های اخیر شاهد این بودیم که عده‌ای محکم‌تر از همیشه بر طبل مذاکره می‌کوبند و داغ مردم را تازه‌تر می‌کنند.

وی افزود: البته انتظار می‌رفت که این جریان بعد از مدتی باز هم دم از مذاکره با آمریکا بزنند، اما اینکه وقتی حتی چهل روز هم از شهادت سردار سلیمانی نگذشته است، این طور ذلیلانه تمایل به مذاکره نشان داده شود حقیقتا بی‌شرمی را از حد می‌گذراند.

شیخ حسنی بیان کرد: دانشجویانی که دیروز مقابل وزارت امور خارجه بار دیگر میزان تمایل ملت را برای سازش با آمریکا به آقای ظریف یادآوری کردند، همان‌هایی هستند که چهل سال پیش با تسخیر لانه جاسوسی، پای آمریکا را از کشور بریدند و ابایی هم ندارند که اگر جریانی در داخل کشور بخواهد باز هم با توافق‌نامه و مذاکره زمینه صدمه به عزت مردم را فراهم کند در مقابل آن بایستد.

وی تصریح کرد: چرا که اگر تا دیروز صحبت از مذاکره با آمریکا یک تز ناپخته از سوی بعضی جریان‌های سیاسی بود، امروز و پس از روشن شدن ذات خبیث این کشور و اثبات ناکارآمدی میز مذاکره، چیزی جز خیانت یا حماقت نمی‌تواند باشد. مقابله با آمریکا مسیری‌ست که به خون شهید مزین شده و اجازه بستن این مسیر و مانع تراشی در آن را به احدالناسی از مسئولین کشور نخواهیم داد. دولتی که به نابلدی در اداره کشور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی به راحتی اقرار می‌کند، به خوبی نشان می‌دهد که در زمینه بین‌الملل هم به همان اندازه و حتی بیشتر نابلد و ناکارآمد است.
 
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر گفت: نتیجه آنکه رئیس جمهور آمریکا در توئیتی صحبت‌های وزیر امور خارجه را بی‌اعتبار می‌کند. هیچ مسئولی اجازه خرج از خزانه عزت ملی ندارد و اگر کسی چیزی جز دیپلماسی ذلت نمی‌داند لازم است تا در معادلات جدید منطقه و جهان از صحنه خارج شود. آقای ظریف باید برای جریحه دار کردن احساسات ملت و ضربه به عزت ملی از مردم عذرخواهی کند.

شیخ حسنی بیان کرد: وزارت امور خارجه به جای آنکه پرچم‌دار صدور انقلاب در جهان و دفاع از مستضعفین باشد بر دیپلماسی منفعلانه مذاکره اصرار می‌ورزد و در مقابل جنایت علیه مسلمانان کشمیر یا حبس ظالمانه شیخ زکزاکی هم به همان اندازه منفعلانه رفتار می‌کند.
 
اظهار نظر عجیب یکی از اعضای کمیسیون ماده ۱۰ احزاب
وی در ادامه گفت: بسیار عجیب است در زمانی که یک تجمع مردمی و دانشجویی و کاملا انقلابی شکل می‌گیرد یکی از اعضای کمیسیون چنین اظهار نظری می‌کند. هر کسی دوست دارد تجمعی که برگزار می‌شود را با مجوز قرص‌تر و محکم‌تر کند، اما حقیقت تلخ ماجرا این است که سالهاست به تجمعات اعتراضی و صنفی و مردمی مجوزی داده نمی‌شود و از سوی دیگر اصل ۲۷ قانون اساسی صراحتا و روشن، برگزاری تجمعاتی از این دست را «آزاد» می‌داند.
 
شیخ حسنی اضافه کرد: کاش این عضو محترم کمیسیون به جای آنکه وجاهت قانونی یک تجمع انقلابی را در این بزنگاه مهم زیر سوال برند، وجاهت عملکردی خود را زیر ذره‌بین قرار دهند تا شاهد آن نباشیم که بسیاری از تجمعات به حق مردمی بدون مجوز برگزار و در نهایت هم دچار حاشیه شوند. آقای ملانوری اگر نظری غیر از این دارند از ایشان می‌خواهیم در مناظره‌ای دانشگاهی در این باره پاسخ دهند.

نظر شما