شناسهٔ خبر: 37887051 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تدارک شبکه چهار برای بینندگان

اعلام ویژه برنامه‌های شبکه چهار در دهه فجر

شبکه چهار سیما همزمان با ایام‌الله دهه فجر، ویژه برنامه‌های متنوعی همچون «مداد قرمز» و «چرا انقلاب» را برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، «مداد قرمز»، «چرا انقلاب» و پوشش زنده جشنواره بین المللی تئاتر و فیلم فجر مجموعه‌ای از جدیدترین برنامه‌های شبکه چهار سیما برای ایام الله دهه فجر است.
اطلاعات هر کدام از برنامه‌ها به همراه روز و ساعت پخش به این شرح است:

گفتگو با مبارزان انقلابی در «چرا انقلاب»
«چرا انقلاب» عنوان برنامه جدید گروه سیاسی شبکه چهار سیماست که ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی تولید شده است.
«چرا انقلاب» در قالب مستند پرتره در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای درباره انقلاب اسلامی با مبارزان انقلابی گفتگو می‌کند. این برنامه از ۱۲ بهمن، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲ پخش می‌شود.
افرادی که در این مستند پرتره با آن‌ها گفتگو شده است، از مبارزان انقلابی و فعالان سیاسی هستند که عمدتا در زمان رژیم پهلوی محکوم به اعدام شده اند.
جلال الدین فارسی، علی محمد بشارتی، توکل صدیق و ... از جمله افردای هستند که در مستند پرتره «چرا انقلاب» با ان‌ها گفتگو شده است.

گفتگو‌هایی انتقادی پیرامون انقلاب اسلامی در «مداد قرمز»؛
«مداد قرمز» عنوان ویژه برنامه شبکه چهار سیما در دهه فجر انقلاب اسلامی است. نخستین قسمت از این برنامه شنبه ۱۲ بهمن ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه چهارخواهد رفت.
هر قسمت از «مداد قرمز» با حضور یک مهمان به یکی از مسائل و چالش‌های انقلاب اسلامی در چند دهه گذشته خواهد پرداخت.
دوگانه انقلاب اسلامی- جمهوری اسلامی با حضور محمد قوچانی، استکبار- استبداد با حضور حجت الاسلام احمد رهدار، عدالت - توسعه با حضور مجید شاکری، تحجر- تجدد با حضور حجت الاسلام دکتر حسین سوزنچی، جوان گرایی- تجربه گرایی با حضور مهرداد بذرپاش، فرهنگ دولتی-فرهنگ مردمی با حضور وحید جلیلی؛ امنیت-آزادی با حضور یکی از کارشناسان امنیتی و محاصره تبلیغاتی با حضور حسن خجسته، موضوعاتی است که در هر قسمت از برنامه درباره آن‌ها گفتگو خواهد شد.
«مداد قرمز» به تهیه کنندگی و کارگردانی «علی خواجه» و دبیری مجتبی طالقانی در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما برای پخش در شب‌های دهه فجر آماده شده است.

پوشش زنده جشنواره تئاتر فجر از شبکه چهار سیما.
شبکه چهار سیما از ۱۱ بهمن، زنده به پوشش تصویری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در قالب برنامه «شب تئاتر» می‌پردازد.
ویژه برنامه «شب تئاتر» ویژه تئاتر فجر در تاریخ‌های ۱۹، ۱۸، ۱۳، ۱۲، ۱۱ و ۲۰ بهمن هر شب ساعت ۲۲:۳۰ از محل برگزاری جشنواره به صورت زنده به پوشش تصویری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌پردازد.
منوچهر اکبرلو مجری برنامه میزبان کارشناسان، منتقدان و شرکت کنندگان در جشنواره می‌شود و با آن‌ها درخصوص رخداد‌های امسال این جشنواره گفتگو می‌کند.
میز خبر با اجرای مصطفی محمودی و معرفی آثار شرکت کنندگان در جشنواره از جمله بخش‌های این برنامه است.

مروری بر ده خاطره شاخص ملی در «خانه تو».
برنامه تلویزیونی «خانه تو» در ایام الله دهه فجر هر روز ساعت ۱۵ با اجرای فرهاد جم و زهرا شوقی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
این ویژه برنامه زنده در هر قسمت، به یک رویداد شاخص چهل سال گذشته کشور می‌پردازد.
ویژه برنامه «خانه تو»، ده خاطره شاخص ملی را، در حافظه تاریخی مردم و تقویم تاریخ انقلاب، جستجو کرده، هیجان و شیرینی آن را دوباره در گفتگو با خاطره سازان و افراد موثر آن رویداد، مرور می‌کند.
ویژه برنامه «خانه تو» کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیماست که از شنبه ۱۲ بهمن ساعت ۱۵ پخش می‌شود.

«شب سینما» ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی؛
«شب سینما» به تهیه کنندگی و سردبیری سجاد مهرگان در قالب یک ویژه برنامه سه قسمتی میزبان بزرگان سینمای ایران می‌شود.
این برنامه ۱۵، ۱۶، ۱۷ بهمن ساعت ۲۲:۳۰ با اجرای امیرحسن ندایی، زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
این ویژه برنامه دارای یک میز موضوعی با حضور بزرگان سینمایی است و امیرحسن ندایی هر شب میزبان دو مهمان از کارگردان‌های برجسته سینمایی که در جشنواره فیلم فجر حضور ندارد، می‌شود.
"میز نقد" هم بخش دیگری از برنامه که شامل فیلم‌های بزرگ جشنواره با رویکرد جوانگرایی در نقد که در فکر مقابله با جریان نقد پیر سینمای ایران خواهد بود، است.

نظر شما