شناسهٔ خبر: 37886939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صادرکنندگان مجوز واگذاری زمین در حریم آثار طبیعی قشم باید پاسخگو باشند

بندرعباس- ایرنا-  نهادهای صادرکننده مجوز واگذاری زمین برای ساخت سایت پرورش میگو در حریم آثار تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی و جهانی باید پاسخگو باشد و بررسی شود چگونه به این طرح‌ها اجازه عملیات اجرایی داده شده است.

صاحب‌خبر -

رییس کل دادگستری هرمزگان با صدور دستور ویژه ای خطاب به رضا صفایی دادستان عمومی و انقلاب قشم از وی خواست ضمن ورود به این موضوع، تدابیر قانونی لازم را اتخاذ کند.

به گزارش روز سه شنبه دادگستری هرمزگان، علی صالحی در ادامه به دادستان قشم مأموریت داد، تا با دعوت از کارشناسان، متخصصان و مدیران استانی مرتبط، نسبت به بررسی موضوع اقدام و چنانچه تخلفی در نحوه واگذاری و یا عملیاتی که منجر به تخریب محیط زیست و میراث فرهنگی شده مشاهده گردد، تدابیر لازم را فوری اتخاذ و دستور مقتضی را صادر کند.

رییس شورای قضایی هرمزگان یادآور شد: در خصوص سایر واگذاری‌های اراضی در نوار ساحلی شمال جزیره قشم از ابتدای این شهرستان تا درگهان، چه از سوی سازمان منطقه آزاد قشم و چه سایر سازمان های دولتی رعایت حریم دریا و مقررات زیست محیطی، الزامی است.

وی در ادامه خاطرنشان شد: در راستای احقاق حقوق عامه و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، در صورت محرز شدن تخلفات احتمالی در صدور مجوزها و یا هرگونه تجاوز به حریم آثار تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی و جهانی، ضمن رسیدگی قضایی به موضوع و مجازات مرتکبان، با مدیران مربوطه به لحاظ نداشتن نظارت برخورد قانونی خواهد شد.

صالحی تأکید کرد: در این زمینه باید دستگاه صادرکننده مجوز پاسخگو باشد و بررسی شود چگونه به این طرح‌ها اجازه عملیات اجرایی داده شده است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: ضرورت دارد مسؤولان و متولیان امر پس از بررسی‌های کارشناسی، نتایج را فوری جهت تنویر افکار عمومی و رفع نگرانی مردم اطلاع رسانی کنند.

نظر شما