شناسهٔ خبر: 37886390 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با شرکت‌های آلاینده مازوت در شهر اراک برخورد قانونی می‌شود

طبق قانون با هر شرکت و واحد آلاینده برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

صالحی معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت:  محیط زیست استان مرکزی کنترل‌های لازم و مستمر را هم انجام دهد و طبق قانون با هر شرکت و واحد آلاینده برخورد قاطع صورت گیرد.

صالحی افزود: تاکید بر این است که دستگاه‌های متولی از جمله محیط زیست استان مرکزی پیگیری و نظارت بر منابع آلاینده را داشته باشد.

او اضافه کرد: بخشی از آلایندگی که اراک با آن دست به گریبان است به علت استفاده از سوخت مازوت توسط پالایشگاه و نیروگاه است که هشدار‌های لازم به آن‌ها داده شده است تا از این سوخت استفاده ننمایند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان کرد: شرکت‌های مذکور دلایلی از جمله مصوبه‌ها و تصمیمات کشوری را بهانه می‌کنند که قابل قبول نیست اگر این تصمیمات کشوری به ضرر مردم اراک و استان باشد نباید این تصمیمات اجرا شود.

از شامگاه یک شنبه ششم دیماه در برخی مناطق شهر اراک منتشر شد که به گفته میرزایی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی منشاءاین بو از سوی دشت شازند و علت آن صنایع متعددی است که در اطراف شهر شازند فعالیت دارند و با جریان باد بوی نامطبوع آن‌ها به سمت کلانشهر اراک می‌آید.

در کلانشهر اراک از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز، ۴۳ روز آلوده را تجربه کرده ایم که نسبت به میزان مشابه سال گذشته که ۴۵ روز بوده، ۴ روز کمتر است.

انتهای پیام / ش ج

نظر شما