شناسهٔ خبر: 37886230 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

رادیو و تلویزیون

زمان پخش سریال «کتونی زرنگی» مشخص شد

محمدرضا شفاه از تلاش برای پخش مجموعه تلویزیونی« کتونی زرنگی» به کارگردانی علی ملاقلی پور از هفته آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا شفاه تهیه کننده سریال تلویزیونی« کتونی زرنگی» به کارگردانی علی ملاقلی پور که برای پخش از شبکه سه در دست تولید است، در گفتگو با مهر درخصوص آخرین شرایط تولید این مجموعه تلویزیونی خاطرنشان کرد:هم اکنون مراحل فنی و تصویر‌برداری بطور هم زمان پیش میرود و تمام سعی خود را می کنیم تا سریال را از هفته آينده روی آنتن ببریم.

این تهیه کننده اضافه کرد:تیم تصویر‌برداری برای ضبط آخرین پلان ها در ویلایی در لواسان مستقر هستند و نقش آفرینی امیرحسین صدیق بعنوان آخرین بازیگری که جلوی دوربین رفته، از پنج شنبه گذشته آغاز شده است.

وی درباره‌ی شکل گیری ایده« کتونی زرنگی» ذکر کرد:تقریبا یک سال و نیم نگارش متن این سریال زمان برد. ایده اولیه« کتونی زرنگی» حول محور تولید ملی و مسایل مربوط به آن بود و مشکلات یک کارگاه کوچک را در قالب طنز نشان دادیم. قصه در بازنویسی های مختلف تغییراتی کرد و نهایتاً در بازنویسی نهایی بعد از اضافه شدن علی ملاقلی پور مضامین دیگری از جمله فاصله نسلی پدر و پسری به آن اضافه شد؛ شکافی که در پی بلندپروازی شخصیت پسر جوان، این خانواده را با چالش های مختلفی روبرو می کند.

شفاه در مورد تولید این سریال ادامه داد:بعد از تصویب فیلمنامه سریال در شبکه سه، از اواخر بهار، پیش تولید را شروع کردیم و با شروع فصل تابستان نیز وارد فاز تولید شدیم. بخش اعظم کار در تهران و اطراف آن تصویر‌برداری شده و قسمتی هم در قشم جلوی دوربین رفته است.

تهیه کننده« کتونی زرنگی» در مورد ویژگی های این سریال کمدی خاطرنشان کرد:ما سعی خود را کردیم تا نوعی از کمدی پرانرژی، سرزنده و پرتحرک را به تصویر بکشیم و امیدواریم بتوانیم سلایق متنوع مخاطبان تلویزیون را پوشش دهیم. در عین حال، آن چیزی که در تجربه نخستین سریال تلویزیونی مجموعه« باشگاه فیلم سوره» و علی ملاقلی پور با سابقه یک کار خوب در سینما مثل« قندون جهیزیه» مهم بود آن بود که به لحاظ فرم و کیفیت نیز اثر قابل دفاع و متمایزی خلق شود. چراکه عمدتاً ساخت اثر طنز در تلویزیون ما به لحاظ فرم جدی گرفته نمی شود.

وی در پایان گفت :« باشگاه فیلم سوره» با تکیه بر نویسندگان جوانی که تجربه های گوناگون و موفقی را در حوزه آثار کوتاه داشته است، نگارش متن این سریال را در دفتر فیلمنامه خود توسط محسن ملکی و حسین حقیقی پیش برد. بعنوان نخستین تجربه بلند متن قابل قبولی شده است و تلاش داریم تا این مسیر ادامه یابد.

« کتونی زرنگی» به کارگردانی علی ملاقلی پور از هدایت هاشمی، افسانه چهره آزاد، ملیکا شریفی نیا، علی سلیمانی، جواد پورزند، شاپور کلهر، با معرفی زوج علیرضا جعفری و مصطفی ساسانی، با حضور محمود جعفری و امیرحسین صدیق، با هنرمندی برزو ارجمند و سحر ولدبیگی و بازیگران خردسال رادمهر رزمجوی و عماد شعبانی بعنوان بازیگر بهره می برد.

در خلاصه داستان این کمدی اجتماعی آمده است:« آقام همیشه میگه زِرنگ ته چاهه… ولی نمی دونه اگه من ته چاهم باشم، کفترِ چاهی ام، بالاخره می پرم!»

نظر شما