شناسهٔ خبر: 37886069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت صنعت، معدن و تجارت | لینک خبر

وزیر صمت تاکید کرد:

گام بزرگ خودکفایی در دستیابی به فناوری های استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک

۱۴ / ۲۸ / ۴۵ / ۷۹ / ۱۸۶ / ۳۳۳

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و حضور در برنامه افتتاح طرح پایلوت استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک، در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: کشور در حوزه هایی مختلف صنعتی و معدنی در حال رشد و توسعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، رضا رحمانی افزود: در حوزه توسعه فناوری، پیشرفت محسوسی در کشور رخ داده است و امروز در مرکز فراوری مواد معدنی ایران حاضر شدیم تا طرح پایلوت استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک را افتتاح کنیم که پیش از این به صورت واردات نیاز کشور تامین می شده است.

وی ادامه داد: این عناصر که بعضا بسیار گرانبها نیز هستند در تامین و تولید بعضی صنایع ما دارای اهمیت فراوانی هستند که از جمله در تولید انواع کاتالیست، شیشه، باتری و...، محل مصرف دارند که با همت سازمان ایمیدرو موفق شدیم به این فناوری دست پیدا کنیم.

رحمانی تصریح کرد: افتتاح طرح پایلوت استحصال عناصر نادر خاکی از جهات مختلف برای کشور دارای اهمیت است که از جمله آنها می توان به خودکفایی و قطع وابستگی در این حوزه، دستیابی به فناوری های نوین توسط متخصصان داخلی و تامین نیاز کشور در این بخش اشاره کنیم.

نظر شما