شناسهٔ خبر: 37885613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تحکیم وحدت از اهداف متعالی فعالیت‌های قرآنی در آذربایجان‌غربی است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: برخلاف نگاه‌هایی که فعالیت این اداره‌کل را منحصر به کنسرت و تیاتر تلقی می‌کنند، برگزاری برنامه‌های قرآنی در اولویت قرار دارد و یکی از هدف‌های متعالی آن در سطح استان «تحکیم وحدت» بین اقوام و ادیان و ترمیم شکاف‌های قومیتی است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری  روز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی مربوط به اعلام برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان، افزود: برنامه‌های قرآنی این هفته در زمینه‌های مقاله‌نویسی، هنرهای نمایشی، داستان‌کوتاه، آوا و نغمه‌ها و صنایع‌دستی از ۱۳ تا ۲۲ بهمن ماه جاری به مدت هفت روز برگزار می‌شود.

وی تکریم از پیشکسوتان قرآنی و برپایی مراسم گرامیداشت «سردار دلها» طی این هفته خبر داد و افزود: کل اعتبار در نظر گرفته‌شده برای برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان ۱۹۷ میلیون تومان است.

وی همچنین به برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) به صورت همزمان با سراسر کشور در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: ۲ هزار و ۶۳۶ نفر از شهرستان‌های مختلف استان برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که در ۲ بخش حفظ و مفاهیم قرآن کریم با هم رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: یکهزار و ۱۸۱ نفر از ارومیه، ۴۰۲ نفر از بوکان، ۱۶۱ نفر از خوی، ۱۵۱ نفر از سلماس، ۱۰۴ نفر از میاندوآب، ۱۰۰ نفر از نقده، ۹ نفر از مهاباد، ۸۶ نفر از شاهین‌دژ، ۸۲ نفر از چایپاره، ۵۶ نفر از تکاب، ۵۸ نفر از چالدران، ۴۷ نفر از پلدشت، ۳۲ نفر از شوط، ۲۷ نفر از اشنویه، ۲۳ نفر از ماکو، ۱۹ نفر از ماکو و ۲ نفر از سردشت در هیجدهمین آزمون سراسری حفط و مفاهیم قرآن ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: بیشترین شرکت‌کنندگان در هجدهمین آزمون سراسری حفط و مفاهیم قرآن کریم متعلق به‌ شهرستان‌های ارومیه، بوکان و خوی است.

حجت‌الاسلام خدایاری اضافه کرد: این آزمون در ۲ گروه شامل حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به صورت کتبی برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه این آزمون در ۲ نوبت برگزار خواهد شد، اظهار داشت: نوبت اول مربوط به گروه حفظ قرآن کریم در ۱۰ رشته و نوبت دوم مربوط به حفظ مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت (ع) در چهار رشته است.

هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) روز جمعه، ۱۱ بهمن ماه جاری در هنرستان توحید ارومیه و دیگر شهرهای استان برگزار می‌شود.

نظر شما