شناسهٔ خبر: 37885467 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشکیل 100کانون سلامت محله در نیشابور

با هدف بررسی و مشکلات مربوط به سلامت شهروندان نیشابوری، بیش از 100 کانون سلامت محله در این شهرستان تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خراسان رضوی؛ سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور، کانون های سلامت محله را مراکزی برای بررسی و شناسایی مولفه ها و مشکلات مربوط به سلامت هرمحله دانست که به استناد سیاست های کلی نظام سلامت (ابلاغی توسط مقام معظم رهبری)، قانون احکام دائمی برنامه ای توسعه کشور و شورای عالی سلامت و امنیت غذایی از سال 96 تشکیل شده است.
دکتر محمدرضاداوریان افزود: هدف از تشکیل کانون ها این است که پس از بررسی مشکلات حوزه سلامت در هر محله، مشکلاتی که حل آنها در توان کانون نباشد، به مراجع بالاتر ارجاع می شود.
وی با اشاره به تلاش مستمر کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت و کارشناسان سلامت روان، تشکیل 96 کانون سلامت محله در نیشابور و 11 کانون سلامت محله در فیروزه را از افتخارات معاونت بهداشت برشمرد.
دکتر داوریان در ادامه تشکیل این تعداد کانون سلامت را تنها 50 درصد کانون های سلامت مصوب اعلام کرد و گفت: امید است با توجه به اینکه صد در صد جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور از خدمات کارشناسان سلامت روان بهره مند هستند به زودی بقیه  کانون ها نیز تشکیل شود و ما شاهد حضور و مشارکت حداکثری مردم و دیگر سازمان ها در ارتقای سلامت جامعه باشیم.

نظر شما