شناسهٔ خبر: 37885433 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

آسیب دیدگی ساختمان‌های قدیمی منطقه خان زنیان

برخی ساختمان‌های قدیمی منطقه خان زنیان از ۱۰ تا ۳۰ درصد آسیب دیدند

صاحب‌خبر -
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در گفت گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس گفت:  زلزله به برخی ساختمان‌های قدیمی در منطقه خان زنیان بین ۱۰ تا ۳۰ درصد آسیب وارد کرده است.
رضایی افزود:منطقه خان زنیان دارای ۷۶ روستا است که در این زلزله ۳ تا ۴ روستا ۱۵ خانواری و برخی ساختمان‌های  قدیمی شهر خان زنیان دچار ترک خوردگی و آسیب شدند.
او ادامه داد ساختمان‌های جدیدکه از استحکام و مقاومت برخوردار بودند هیچ آسیبی ندیدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس هم گفت:با وقوع زمین لرزه ٥.٤ ریشتری در منطقه خانه‌زنیان، تاکنون هیچ آسیبی به زیرساخت‌ها، به ویژه تاسیسات راه، آب، برق، گاز گزارش نشده است.
تعداد بازدید : 75
<div id="video-display-embed-code_4449386"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632305/4449386?width=400&height=300"></script></div>
رحیم آزادی افزود: پس از وقوع زمین لرزه عصر دوشنبه هفتم بهمن، ستاد مدیریت بحران استان فارس تشکیل جلسه داد و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی با فاصله اندکی به منطقه وارد و مستقر شدند و ارزیابی‌ها و خدمات رسانی‌ها را آغاز کردند.
او ادامه داد: تعدادی از خانوار‌های ساکن شهر خان زنیان که خانه‌های آن‌ها آسیب جزئی دیده با همکاری نیرو‌های هلال احمر و ایجاد کمپ‌های اسکان موقت در چند مسجد اسکان داده شدند و خانوار‌های روستا‌های اطراف این شهر نیز به لحاظ اسکان و لوازم و مایحتاج اولیه، پوشش مناسبی داده شدند.
مرادی، رئیس مرکز اورژانس فارس نیز تعداد مصدومان این حادثه را ۳۳ نفر اعلام کردو گفت:۲ نفر از مصدومان برای دریافت خدمات درمانی تخصصی به شیراز اعزام شدند.
مرادی افزود: ۳۱ نفر از مصدومان خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ و چهار دهم ریشتر حوالی دیروز عصر خان زنیان در استان فارس را لرزاند.
این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین رخ داد

نظر شما