شناسهٔ خبر: 37884924 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ارسال تجهیزات نظامی بیشتر برای «حشد الشعبی» در استان نینوی

فارس

پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق از ارسال تجهیزات نظامی بیشتر برای این سازمان در استان نینوی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در پی انتشار برخی شایعات مبنی بر عقب‌نشینی بخشی از نیروهای سازمان الحشد الشعبی از استان نینوی؛ پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، ضمن تکذیب این اخبار، از استقرار تجهیزات نظامی بیشتر در این استان خبر داد.

بنا بر این گزارش، طی چند ساعت گذشته، تجهیزات نظامی بیشتری به مقر فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در استان نینوی، به منظور تقویت حضور یگان‌های مختلف الحشد در این استان، ارسال شده است.

فرماندهی عملیات نینوی نیز، اعلام کرد که هیچ نیرویی از این استان عقب‌نشینی نکرده است و عملیات‌های امنیتی گسترده الحشد علیه بقایای گروه‌های تروریستی و پیگیری اوضاع امنیتی در مرزهای سوریه با هماهنگی ارتش و سرویس های امنیتی عراق، همچنان ادامه دارد.

پیشتر نیز، سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز گفته بود: ارتش این کشور در نقاط مرزی با سوریه حضور دارد و نیروهای مرزبانی با همکاری «الحشد الشعبی»  با همه توان و امکانات امنیت مرزها را تأمین می‌کنند.

 در پی انتشار اخباری درباره طرح آمریکا برای تقویت تروریست‌ها در عراق، این کشور  استحکامات امنیتی در امتداد مرز با سوریه را تقویت کرده است. سازمان الحشد الشعبی نیز به فرماندهان امنیتی عراق درباره خطر فعالسازی داعش در مرزهای مشترک عراق و سوریه به ویژه مناطق مجاور استان نینوی و منطقه «جزیره الحضر» هشدار داده بود.

نظر شما