شناسهٔ خبر: 37884840 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شاه‌آبادی بیان کرد:

لزوم بازگشت به جهان‌بینی امام راحل / نگاه قرآنی امام(ره) به انسان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون صدای سازمان صداوسیما ادامه داد: امام راحل بنیان حرکت خود را بر مبنای الهام از قرآن کریم آغاز کرد و آن چیزی که امام سرلوحه خود قرار داد، جهان‌بینی الهی بود که در مقابل جهان‌بینی مادی قرار داشت.

صاحب‌خبر -

مراسم تجدید میثاق جامعه قرآن0000000

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) صبح امروز، سه‌شنبه، 8 بهمن‌ماه، با حضور اساتید، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی کشور در محل حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، پس از تلاوت محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی قرآن کریم، حمید شاه‌آبادی، معاون صدای سازمان صداوسیما طی سخنانی ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران این مراسم و نیز اعضای کاروان قرآنی انقلاب اظهار کرد: این حرکت عظیم قرآنی که امسال برای بار دوم با همت نهادها و جامعه قرآنی کشور در حال انجام است حرکتی زیبا، معنوی و ارزشمند است که در خدمت به قرآن و برای برگزاری محافل در شهرهای دور و نزدیک کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این حرکت قرآنی موجب انس بیشتر مردم با قرآن می‌شود اظهار کرد: نقطه آغازین حرکت کاروان قرآنی انقلاب از حرم امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و این موضوع به زیبایی این حرکت می‌افزاید که از روح ملکوتی امام و شهدای بزرگوار وام می‌گیرد.

تدوام حرکت زیبای جامعه قرآنی

شاه‌آبادی با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانم از تمامی جامعه قرآنی کشور و خادمان قرآنی به خاطر همت والایی که دارند قدردانی کنم افزود: کاروان قرآنی انقلاب سال گذشته برنامه‌های مختلفی را به صورت کاملاً مردمی در نقاط مختلف کشور برگزار کرد و امسال نیز این حرکت زیبا را ادامه خواهد داد.

معاون صدای سازمان صداوسیما ادامه داد: امام راحل که این ایام روزهای آغازین نظامی است که او بنیان نهاد حرکت خود را بر مبنای الهام از قرآن آغاز کرد و آن چیزی که امام سرلوحه خود قرار داد، جهان‌بینی الهی بود که در مقابل جهان‌بینی مادی قرار داشت.

وی بیان کرد: امام(ره) که در بستر اسلام ناب، رشدیافته بود و خود مجدداً حرکت عظیمی را آغاز کرد به دنبال این بود تا احکام قرآنی را در کشور اجرا کند ایشان برای قرآن به پاخواست و از اسلام تعریفی را مطرح کرد که همان اسلام ناب و اسلام دردمندان و فقراست که در برابر اسلام زورگویان و سازش‌کاران قرار داشت.

نگاه استکبارستیز امام (ره) برگرفته از قرآن

شاه‌آبادی افزود: نگاه استکبارستیز امام(ره) از قرآن نشئت گرفته بود و امام راحل با این نگاه، نظام اسلامی را تدوین کرد و حرکت بزرگ ایشان که موجب تشکیل حکومت اسلامی شد بر پایه همین مفاهیم بود.

معاون صدای سازمان صداوسیما گفت: حضرت امام خمینی(ره) نظام اسلامی مبتنی بر منویات قرآن و جهان‌بینی اصیل الهی را پایه‌ریزی کرد از یک سوی این تفکر توجه به مردم و مقبولیت حاکمیت اسلامی و تحقق آن بر پایه مردم‌سالاری دینی بود، امام(ره) جایگاه انسان که همان جایگاه خلیفه الهی است از قرآن برگرفته است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) هنگامی که حرکت خود را آغاز کرد حکومت را بر پایه مبانی قدرت و لابی‌های سیاسی ایجاد نکرد، بلکه امام(ره) حرکت خود را بر روی آگاهی و ارتقا اندیشه‌ها و انتخاب مردم قرار داد. نمایندگان امام(ره) در دهه‌های چهل و پنجاه به روستاها و شهرهای مختلف می‌رفتند که شاید برخی از ضعف‌های که امروز وجود دارد این باشد که همین شیوه امام(ره) پیگیری لازم نمی‌شود.

شاه‌آبادی با بیان اینکه امام(ره) به دنبال انتخاب مردم بود تصریح کرد: بنیان‌گذار عظیم الشأن جمهوری اسلامی از سوی دیگر نظام اسلامی را مبتنی بر مبانی دینی و برگرفته از مفهوم قرآنی اولی‌الامر برپا نهاد و با این دو بال یعنی حاکمیت اسلام و مردم‌سالاری دینی چهاردهه است که مردم ما در فضای عطرآگین جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند.

مقاومت کلید حل بحران‌ها

وی ادامه داد: دنیای غرب در برابر این تفکر امام ایستاد، چون این نگاه بر دو رکن دین و مردم استوار بود. قرآن کریم برای استکبار و مستکبرین ضرر دارد و این نظام سلطه جهانی و مستکبر با قرآن و نگاه امام(ره)، مشکل دارد. اگر بخواهیم در این مسیر به درستی عمل کنیم باید اولاً وحدت و ثانیاً مقاومت را پیشه کنیم، مقاومت کلید حل مسائل، مشکلات و راهکار رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

معاون صدای سازمان صدا‌وسیما بیان کرد: اگر بخواهیم در مسیر قرآن حرکت کنیم باید امروز مشکلات گرفتاری‌ها را که از سوی دشمنان به ما وارد می‌شود تحمل کنیم و اگر مسیر را درست بشناسیم با عنایت و فضل الهی به اهداف خود دست پیدا خواهیم کرد. جامعه قرآنی نیز امروز در نگاه باطنی خود به جامعه حرکت قرآنی و مفاهیم و آموزه‌های الهی قرآن را علاوه بر صوت قرآن در دل‌ها و زندگی مردم جاری و ساری می‌کند.

در ادامه این مراسم، گروه محمد رسول الله(ص) به اجرای برنامه پرداخت و در ادامه نیز پس از تلاوت مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی قرآن، متن بیانیه‌ای جامعه قرآنی کشور به‌مناسبت چهل‌ویکمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توسط خادم القرآن، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور قرائت شد. برای مطالعه بیانیه جامعه قرآنی اینجا کلیک کنید.

در پایان این مراسم نیز پس از اهدای تاج گل و تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های امام راحل قرآنیان کشور به زیارت شهدای هفتادوتن در بهشت زهرا(س) رهسپار شدند.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام

نظر شما