شناسهٔ خبر: 37880818 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

لاریجانی:

کسانی که مجلس را تخریب و تحقیر کنند، مثل بنی صدر عاقبت بدی دارند/ می‌خواهند انقلابی‌های واقعی را از میدان به در کنند/ فکر می‌کنند با سیاه‌نمایی برای جریان سیاسی خود پیروزی خلق می‌کنند

رئیس مجلس گفت: خیرخواهانه می‌گویم تهدید، تخریب و تحقیر مجلس ظلم به مردم‌سالاری و انقلاب است و کسانی که چنین کنند براساس سنت الهی بد عاقبتی پیدا می‌کنند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، نطق پیش از دستور خود را قرائت کرد که بخش های مهم آن را خواهید خواند:

*سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هم ایام تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش‌رو داریم. بیایید همه با توجه به شرایط کشور و به خاطر عظمت انقلاب اسلامی کاری کنیم که از سیاه‌نمایی پرهیز شود. انقلاب اسلامی عامل عزت ملت ایران، باعث استقلال کشور و حرکتی نو در جهان اسلام بود و اکنون نیز هست، باید قدر آن را بدانیم. آمارها در توسعه کشور نشان می‌دهد دولت‌هایی پس از انقلاب علی‌رغم جنگ تحمیلی و شیطنت‌های مستمر آمریکا و غرب در جهت رفع محرومیت تلاش‌های ارزشمندی داشتند.

*استقرار قوای سه‌گانه مبتنی بر رای مردم و ایجاد نظام مردم‌سالاری دینی دستاورد بسیار ارزشمندی بود که با انقلاب حاصل شد. چرا باید با هیجانات سیاسی و هدف‌های نازل سیاسی ارکان مردم‌سالاری را تخریب نمود؟ تعجب آور است که عده‌ای فکر کردند با تخریب مجلس شورای اسلامی و سخنان ناصواب حرکتی احیاناگرایانه را تعقیب می‌کنند. مجلس مهم‌ترین رکن مردم‌سالاری در کشور است هرگونه محدودیت و تخریب مستقیما اراده ملت را هدف‌گیری کرده است و یک عمل غیرانقلابی است.

*شهید مطهری می‌فرمود که عده‌ای با فرصت‌طلبی تحت پوشش شعارهای داغ و افراطی خود را در زمره انقلابی‌ها قرار می‌دهند، تا انقلابی‌های واقعی را از میدان به در کنند. آیا این مجلس که برآمده از ملت است اقدامات مهمی انجام نداده است؟ آیا غیر از مجلس جایی بود که برای نجات روستاها قانون توسعه روستا و اشتغال پایدار را با حمایت رهبری و اذن ایشان تصویب کرد؟

*آیا مجلس نبود که قانون رفع موانع تولید را تصویب کرد؟ آیا این مجلس نبود که در قانون ارزش افزوده سهم قابل توجهی را برای روستاها و شهرها در نظر گرفت؟ آیا با تصویب مجلس شورای اسلامی نبود که گازرسانی و آسفالت روستاها به انجام رسید؟ آیا این مجلس نبود که با کار کارشناسی در مخالفت با تصمیم دولت در یکسان‌سازی ارز ۴۲۰۰ تومانی استدلال کرد و آن را در مسیر صحیح قرار داد؟ آیا این مجلس نبود که در جهت رفع مشکلات و خسارات مالی میلیون‌ها نفر قدم‌های موثری برداشت؟

*به هیچ وجه به صلاح کشور نیست که برای انتخابات، جریانات سیاسی، خدمات رکن اصلی مردم‌سالاری کشور را در انظار مردم تباه جلوه دهند. دشمنان به اندازه کافی در این زمینه تلاش می‌کنند لزومی ندارد عده‌ای لشگر آنها شوند. مرحوم مدرس می‌گوید مجلس مرکز ثقل و نقطه قضا و قدر مملکت ایران است. هیچ وطن‌پرست و وطن‌دوستی و هیچ آزادی‌خواهی مرکز قضا و قدر کشور را تخریب و تحقیر نمی‌کند.

* خیرخواهانه می‌گویم تهدید، تخریب و تحقیر مجلس ظلم به مردم‌سالاری و انقلاب است و کسانی که چنین کنند براساس سنت الهی بد عاقبتی پیدا می‌کنند. در این حوزه می‌توان به بنی‌صدر اشاره کرد. یک نکته روشنی هم وجود دارد که باید به آن توجه کرد عده‌ای تصور می‌کنند هرچه در کاستی‌ها مبالغه کنند و آن را به سیاه‌نمایی بزرگ تبدیل کنند برای جریان سیاسی خود امید پیروزی خلق می‌کنند. این روش فرصت‌طلبانه برای بی‌هنران کارکرد دارد، اما از نظر منطق حکمرانی به کلی غلط است. هنر حکمرانی در این است که با ایجاد فضای امیدواری و با ایجاد انتظارات معقول و دست‌یافتنی پیشرفت کشور را گام به گام جلو ببرد چرا که توسعه کشور به عزم عمومی نیاز دارد و عزم عمومی در یک مسیر امیدوارکننده به سوی هدفی مشخص حاصل می‌شود نه در فضایی یأس آلود. این رفتارها ظلم به نظام و افراد خدمت‌گزار است.

برچسب‌ها:

نظر شما