شناسهٔ خبر: 37880335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرمان میزبان نمایشگاه بزرگ قرآن وعترت در دهه فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: چهاردهمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت در استان کرمان همزمان با ایام دهه فجر در حسینه ثارالله شهر کرمان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: چهاردهمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت در استان کرمان از تاریخ ۱۴ تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری در حسینه ثارالله شهر کرمان برگزار می‌شود که افتتاحیه آن ۹ صبح ۱۴ بهمن است.

او افزود: این نمایشگاه بزرگترین و مهم‌ترین رویداد قرآنی با رویکرد ترویجی و تبلیغی در استان به‌منظور توجه اقشار مختلف مردم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: تلاش ما و همه عوامل اجرایی این نمایشگاه این است که در کنار بهره‌مندی معنوی از نمایشگاه، نشاط، همدلی و پویایی را برای خانواده‌ها در ایام‌الله مبارک دهه فجر اجرا کنیم.

علیزاده بیان کرد: استان کرمان با توجه به پیشینه‌ای که دارد ۱۳ دوره آن را برگزار کرده و در نمایشگاه امسال غیر از اهداف اصلی که دنبال می‌کند نشاط اجتماعی را دنبال می‌کند و شعار نمایشگاه امسال «قرآن معنای زندگی»، نامگذاری شده است.

او اظهارکرد: نزدیک به۳۰۰ اثر فاخر از هنرمندان در زمینه‌های عکس، خوشنویسی، منبت، مشبک و معرق در نمایشگاه به معرض نمایش در خواهد آمد.

علیزاده گفت: در بخش جنبی نمایشگاه برنامه‌های متعددی از جمله محافل انس با قرآن، مسابقات، تجلیل از فعالان و حافظان قرآن کریم، کارگاه‌های متعد د با محوریت قرآن و خانواده با هدف تحکیم خانواده اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در نمایشگاه امسال ۱۱۰ غرفه شامل ۵۹ غرفه مختص فروش کتاب، نرم‌افزار و قلم‌های قرآنی، ۱۵ غرفه محصولات عفاف و حجاب، ۲۵ غرفه موسسات و نهاد‌های مختلف، ۱۰ غرفه فروش محصولات فرهنگی و کتاب کودک و نوجوان و ۱۰ غرفه نمایش و فروش آثار هنری استانی و ملی است.

اوتأکید کرد: در روز پنج شنبه ۱۰ بهمن ماه نیز افتتاحیه همایش کشوری تئاتر خیابانی سردار آسمانی در گلزار شهدای کرمان شهد جنب مزار شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی با حضور هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما