شناسهٔ خبر: 37878080 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدای رئیس تشکیلات خودگردان هم در آمد!

‌نمی‌خواهم خائن باشم، مخالف طرح آمریکا هستم

محمود عباس: رئیس جمهور آمریکا قصد دارد طرحی را بر ما تحمیل کند که آن را نمی‌خواهیم. این غیر ممکن است

صاحب‌خبر -

‌نمی‌خواهم خائن باشم، مخالف طرح آمریکا هستم

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن درخواست از ملت فلسطین برای افزایش مقاومت مردمی و حضور در خیابان در مخالفت با طرح آمریکایی - صهیونیستی موسوم به معامله قرن، تأکید کرد: نمی خواهم خائن باشم، مخالف معامله قرن بوده ام و همچنان خواهم بود.

محمود عباس در دیدار با اعضای دفتر مرکزی جنبش فتح افزود: ریاست حکومت خودگردان فلسطین به مصر اطلاع داده است با فلسطینی ها همراهی خواهد کرد که به شیوه خود مخالفت با معامله قرن را اعلام کنند و هرگز به دستگاه های امنیتی برای جلوگیری از رسیدن تظاهرکنندگان به نقاط تماس با سرزمین های اشغالی هیچ دستوری نخواهد داد.
وی افزود: روزهای سختی در پیش داریم و باید عواقب مخالفت با معامله قرن را -هر چه باشد- تحمل کنیم. نیازمند افزایش مقاومت مردمی در همه مناطق و قیام همه کادرهای جوان و حضور مردم در خیابان ها و ترک نکردن آن هستیم.
هنگامی که از سخن گفتن با ترامپ خودداری کردم، من را تهدید کردند که به خاطر این اقدامم که آن را احمقانه توصیف کردند، هزینه سنگینی پرداخت خواهم کرد.
محمود عباس در ادامه تصریح کرد: چیز زیادی از عمرم باقی نمانده است و نمی خواهم خائن باشم. از هر یک از گروه های فلسطینی که می خواهد با ما باشد، استقبال می کنیم. من به معامله قرن "نه" گفته ام و همچنان به آن "نه" خواهم گفت. ترامپ قصد دارد طرحی را بر ما تحمیل کند که آن را نمی خواهیم. این غیر ممکن است و همه شما می دانید ملت ما هنگامی که چیزی را نخواهد عکس العملش چگونه است. موضع ما در روزهای آینده متحد خواهد بود و باید موضع حماس و جهاد اسلامی را نیز دنبال کرد. ما در روزهای آینده در حالت فوق العاده قرار خواهیم داشت و از همه طرف ها می خواهیم در کنار ما حضور داشته باشند چرا که به حضور همه نیاز داریم.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین  تأکید کرد ما عزم و اراده و ملتی بزرگ داریم.
در همین زمینه ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از سفرای کشورهای عربی و اسلامی در واشنگتن خواست، نشست اعلام طرح آمریکایی - صهیونیستی موسوم به معامله قرن را تحریم کنند.
ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از سفرای عرب و مسلمان که دولت آمریکا از آنها برای حضور در مراسم اعلام طرح آمریکایی - صهیونیستی در واشنگتن دعوت کرده است، خواست در این مراسم شرکت نکنند.
عباس این طرح را توطئه ای علیه مسئله فلسطین توصیف کرد که هدف آن به شکست کشاندن تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی است.

انتقاد انگل و منندز از معامله قرن ترامپ
پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: روسای کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان و کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از معامله قرن ترامپ برای حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی اعلام کردند تصمیمات یکجانبه کمکی به برقراری صلح نمی‌کند و به نفع آمریکا نیست.
 
 

نظر شما