شناسهٔ خبر: 37877832 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کافی‌شاپ در خانه | راهنمای کامل درست‌کردن قهوه فرانسه

منو کافی‌شاپ‌ها معمولا لیست بلند بالایی است از انواع و اقسام نوشیدنی‌، آن هم با اسم‌های عجیب‌وغریب. در اغلب موارد هم فقط بر اساس اسم یا عکس نوشیدنی یکی را انتخاب می‌کنیم و نتیجه هم شاید مطابق با سلیقه و ذائقه ما نباشد ولی هر مشکلی راه‌حلی دارد. در این مطلب روش تهیه خانگی قهوه فرانسه از معروف‌ترین و رایج‌ترین نوشیدنی‌های قهوه‌ای آمده است.

صاحب‌خبر -

اغلب ما وقتی به کافی‌شاپ می‌رویم و لیست بلند بالای انواع و اقسام نوشیدنی‌های قهوه‌ای- آن هم با آن اسم‌های عجیب‌وغریب- را در منو می‌بینیم، فقط بر اساس اسم و یا جذابیت ظاهری عکس نوشیدنی -البته اگر منو عکسدار باشد- یکی را انتخاب می‌کنیم. نتیجه شاید آن نوشیدنی‌ای نباشد که صد درصد مطابق با سلیقه و ذائقه ماست ولی هر مشکلی راه‌حلی دارد. در این مطلب روش تهیه خانگی قهوه فرانسه از معروف‌ترین و رایج‌ترین نوشیدنی‌های قهوه‌ای آمده است. 

  • مواد لازم

قهوه فرانسه یا اسپرسو، یک قاشق غذاخوری
آب جوش، به مقدار لازم

قهوه فرانسه غلیظ و تلخ است. پس در صورت تمایل می‌توانید قهوه فرانسه را با شیر جوشیده، کافی‌میت(coffee mate) یا کف شیر سرو کنید.پودر قهوه را در محفظه مخصوص قهوه در دستگاه قهوه‌ساز ریخته و در محفظه آب یا روی قهوه (بسته به نوع دستگاه) آب بریزید. بعد از روشن کردن دستگاه عصاره قهوه از مجرا خارج شده و در قوری یا فنجان می‌ریزد. 

نکته: قهوه فرانسه قهوه‌ای تیره است که بدون لرد و ته‌نشین پودر قهوه سرو می‌شود. در واقع پودر یا لرد قهوه در دستگاه‌ می‌ماند و قهوه خالص و تلخ سرو می‌شود. البته می‌توان قهوه فرانسه را به مدت چند ساعت در دستگاه گرم نگه داشت.

  • فوت‌وفن

قهوه فرانسه، هم به صورت پودر شده موجود است که ریزتر از قهوه ترک است و هم به صورت دانه که با کمک آسیاب‌های خانگی می‌توان آن را پودر کرد.
برای امتحان کردن تازگی و اصالت پودر قهوه، کمی از آن را روی مقداری آب بپاشید. اگر قهوه اصیل و خشک باشد مدت زمان بیشتری روی آب می‌ماند، اما اگر زود ته‌نشین شود نشان‌دهنده غیرمرغوب بودن و نمدار بودن قهوه است.

منبع: آشپزی مثبت

نظر شما